Stanite, bilo bi već jednom dosta: Brođanima i u srpnju prijeti onečišćeni zrak iz Rafinerije

 

Fotografiju Rafinerije Bosanski Brod više iz principa ne objavljujemo

Fotografiju Rafinerije Bosanski Brod više iz principa ne objavljujemo

U lipnju Brođani su najviše spominjali ozon koji već u prvim danima mjeseca ozbiljno prijetio. Na žalost, kako smo tada i najavili da se mogu očekivati novi rekordi i velike satne koncentracije ozona, pa to se i dogodilo.

Već 11. lipnja u 21 00 sat je na mjernoj postaji ‘Jelas’ izmjerena neobična visoka satna koncentracija ozona od 230 µg/m3, što je skoro na granici kritične vrijednosti za ozon!

Cijeli mjesec smo čekali iz DHMZ-a i/ili Ministarstva zaštite okoliša na potvrdu ili odbacivanje te informacije. Do toga, na žalost, nije došlo, što to je uobičajen način (ne)komuniciranja spomenutog Ministarstva i Zavoda ‘na račun Brođana’! Ili kako bi u prijevodu rekli: ‘Tko vas šiša!’.

Inače u zadnji mjesec i pol dana više od desetak puta je osmosatni prosjek ozona bio iznad 120 µg/m3. A točka na ‘i’ je stavljena prije par dana, točnije 8. srpnja, kada je ponovo mjerena satna koncentracija ozona iznad upozoravajuće vrijednosti od 180,5 µg/m3. Tada je trinaest sati kontinuirano i petnaest sati ukupno u jednom danu satna koncentracija ozona bila oko i iznad 110 µg/m3! A osmosatni prosjek ozona taj dan je iznosio 139 µg/m3.

No, na ovom se nije stalo! Prekosavska rafinerija u zadnje vrijeme nikako da smanji intenzitet svog rada! Onečišćenja iz njene emisije su dalje i tu! Vjerujem da je prekjučer Brođanima ponovo bilo dosta i Rafinerije i njenog smrada i trovanja!

U jutarnjim je satima na zamjenskoj mjernoj postaji ‘Vijuš’ tri sata u kontinuitetu mjerena satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti (7 µg/m3), a najveća je vrijednost iznosila 32,3 µg/m3.

Dok u 9 00 sati također je mjerena i satna koncentracija sumporov dioksida (SO2) iznad granična vrijednosti (350 µg/m3) i ona je iznosila 377,9 µg/m3!

Pa dokle će to moći Brođani trpjeti? Tko će već jednom od nadležni reći: STANITE, BILO BI VEĆ JEDNOM DOSTA!

 

 

109 comments

Skip to comment form

    • Lara on 16.07.2014 at 11:14

    Malo ste pretjerali s ilustracijom. Ok, imate opravdanje!

    1. Što fali toj fotografiji! Rafinerija je u tami, a mi i ovako udišemo onečišćen zrak.

        • Lara on 17.07.2014 at 07:56

        Palo mi je na pamet da i umjesto fotografije ministra Zmajlovića objavite nešto ljigavo, žablja jaja ili slično.

        1. Ili možda kao gospodara otpada? Sa Cigićima na brodskoj deponiji! Isprika za Cigiće…

  1. Prema onoj; Kad narod šuti = dobro je! … ali,sudeći po višebrojnim komentarima nekih drugih kolumni, možda i nije tako. Kad narod šuti, možda to nije bezazleno za vlast, u ovom slučaju?

    1. Što to znači vlast…, čitaj ispod!

      1. Vlast je snaga podčinjavanja ljudi određenim naredbama uspostavljena nekim oblikom legitimnosti. To je sustav (mehanizam) koji omogućuje pokoravanje naredbama što potječu iz određenog izvora. Svaka vlast teži nekoj vrsti stalnosti tj. svom učvršćenju i kontinuitetu što se postiže uspostavom legitimnosti.(wikipedija)

      2. Po ovoj definiciji iz wikipedije zaista nisam puno pogriješio. Vlast u ovoj državi ne postoji ili je u dubokoj pozadini… A svi ovi koje sam nabrojao, počevši od Vlade preko GU, ŽU i Sabora sve do Predsjednika pokušavaju (samo) glumiti vlast jer je ‘vlast slast’!

        Istina je, da oni pokušavaju „podčinjavati ljude određenim naredbama“ i „teže nekoj vrsti stalnosti tj. svom učvršćenju i kontinuitetu …“ Na žalost zbog entropije (i ovog) sustava, od osamostaljenja Hrvatske naovamo nitko nije uspio u tom učvršćenju i kontinuitetu. A izgleda i neće jer svi dosadašnji, pa i budući obnašatelji umjesto da se približe narodu, od njega udaljavaju…

        1. Nisi jedino obrazložio riječ – legitimnost! 🙂

        2. Na žalost, dok je izlazak na izbore ispod i oko 50%, a ponekad samo i dvadesetak posto, tu riječ, taj pojam ne mogu ni obrazložiti!

          Često mi se čini da sve ono što smo (mi ili netko drugi) izabrali ne predstavlja nas, nego nekog drugog. Što je i logično jer je izborni zakon takav! Hoću reći loš!!!

          Ako se sve preklopi, dovoljno je kako bi postao gradonačelnikom da za tebe glasa 10-15% ukupne glasačke populacije! Pa gdje tu legitimnost?

  2. ministar okoliša BIH je bio ili je g Lukić iz Sl. broda .uvaženi član vinske akademije izdao knjigu o gljivarstvu lezijebovič na portalima i pitam ga kad je bio ministar ili je bio što je on učinio za poboljšanje zraka u brodu osim ispijanja vina u vinskoj akademiji

    • on 16.07.2014 at 11:56

    Što je g:Lukić mogao napraviti kada rafinerija radi u skladu sa BiH zakonima?

    1. Kako ja znam g. Lukić, ne Veljko nego Tomislav, nije ni mogao jer je bio u Ministarstvu Federacije, ali sigurno i nije ni htio napraviti jer je i kasnije ‘pametario’ na SBplusu o tome da onečišćenje ne dolazi (samo) iz Rafinerije…

        • on 16.07.2014 at 13:16

        Kad sve znaš najbolje, što onda nisi ti bio Ministar ili u Ministarstvu ko neovisni stručnjak iz druge zemlje. Kako te nisu prepoznali. Dakle, jamčim da rafinerija radi prema zakonima BiH. Mjerenja su vršena prema važečim zakonima i nalaze se u zakonskim okvirima. Što je g.Lukič trebao, praviti revoluciju u drugoj državi bez ikakve osnove i argumenata? Za njega se zna da voli prirodu i gljive, a koja je tvoja referenca? Ti bi nešto, ali ne znaš izgleda točno što.

      1. Da, točno znam. U ovom slučaju svoje ustavno pravo: pravo na čisti zrak!

  3. Što to znači vlast! Vlast u ovoj državi ne postoji ili je u dubokoj pozadi… Ono što postoji, to je Vlada, koja zajedno sa Ministarstvom za zaštitu okoliša nije zainteresirana za rješavanje ovog brodskog problema.

    Onda tu su i GU i ŽU koje ne znaju ili ne žele artikulirati ovaj gorući problem. Uostalom kad je zadnji put na Gradskom vijeću ili u Županijskoj skupštini kao dnevna točka bila ova problematika.

    Da Sabor da i ne spominjemo… Pitanje je da li itko od zastupnika ikada pitao Zmajlovića što sve Brođanima obećano i nije urađeno?

    Na kraju ostao je Predsjednik, tko već duže vrijeme priprema za izbore, a u zadnju godinu-dvije zalaže za prijem susjeda u EU… Ma, zamislite Dodiga ili Nikolića u EU(?)!

  4. Čitam Božičin komentar na fejsu ‘GI za čisti zrak’:

    „To više stvarno nema smisla,truju nas ko štakore to smrdi bože sačuvaj. Neko bi stvarno trebo reči e pa dosta je smrada i trovanja a samo ko če to napraviti to je pravo pitanje.“

    Od maloprije spomenutih (vidi gore) sigurno nitko! Ostane nam evolucija i/ili revolucija…

  5. Imamo razvijeni turizam..niko od gostiju se još nije žalio

    1. Brodmane, je li to šala mala?

  6. Možda i mi trebamo postati turisti i otići iz ovoga grada na jedno vrijeme…

    1. Na žalost, ljudi već dugo i nepovratno odlaze iz Broda!

  7. u svakoj normalnoj državi g Lukić je u sukobu interesa a mi mu odajemo počasti i čitamo njegove licemjerne komentare kakva vinska akademija kakve gljive i to je godinama tako . tko god ga branio nije u pravu treba štititi interese ovoga grada ako ne želi neka se vrati odakle je došao. Ja da sam predjednik t.k.z. vinske akademije isključio bih ga jer zagadenje iz b broda ne zagaduje samo ljude nego i lozu licemjerstvo je doseglo dno dna.

    1. Kolega Milenijum, na žalost nije samo predsjednik Vinske akademije tko je u svojim člancima, komentarima ili izjavama unazad ove 2 – 3 godine stao na stranu prekosavskog zagađivača. Ima tu i Brođana, članova Vlade i drugih… Bolje ih ne spomenuti.

      Na žalost, zbog takvih smo tu, gdje smo! Svakakvih obećanja smo naslušali i od Ministra Zmajlovića. A priče i pričice iz DHMZ-a… Trebali su i lokalna i regionalna uprava, pa i brodski saborski zastupnici oštrije reagirati!

      Već davnih dana bi problem Rafinerije trebao biti na Europskom sudu!

  8. svrgnuti bulazniš bez veze da ti je dijete alergično na ova govna koja svaki dan dobijamo iz rafinerije drugačije bi govorio budi realan a pod dva idi živjeti prijeko tamo je smrad još veči samo ljudi šute jer se boje

  9. kolega
    jabihnesto bojim se da čemo morati stati i zavrnuti taj ventil kod mosta da bi netko iz našeg dragog zg došao i napravio nešto opet u rat ali ovaj put za grad i čisti zrak i opet radi naše djece

  10. Drago mi je da je ovaj članak pokrenuo lavinu komentara.

    Nedavno sam pisao o tome da ovakvi tekstovi imaju cilj da pored što informiraju Brođane također i educiraju! I to sve nas! Tako i političare i vlast na svim razinama. Na žalost ta edukacija jako teško ide jer ljudi ne shvaćaju što ta sva onečišćenja zraka znači Brođanima i kratkoročno, ali još više dugoročno!

    Svašta smo dosada u GI pokušavali: tiskovne konferencije, okrugle stolove, educiranje, informiranje, prosvjede, slanje apela, dopisa na tone! Ne mogu reći da je to bilo bezuspješno, ali siguran sam da nismo ispunili (sva) očekivanja Brođana, ali ni sebe samih…

    A što onda da kažemo o političarima i odgovornima u lokalnoj i regionalnoj upravi, Saboru, Ministarstvu zaštite okoliša… Kako su neki komentatori primijetili, postoji velika pasivnost države, a općenito svih političkih i odgovornih na funkcijama. Kao da njih to uopće ne tiče! Zato, iskreno se bojim se da taj naš problem nećemo lako riješiti…

    Puno dopisa su otišla i brodskim političarima i nositeljima funkcija na lokalnoj i regionalnoj razini. Da odgovorne za zaštitu okoliša u GU i ŽU i ne spominjem!
    Također poslani su dopisi i na državnoj razini; Predsjedniku, Vladi, ministrima, pomoćnicima ministra, a od inozemnih dužnosnika najznačajniji kome smo se direktni ili indirektno javili su: Visoki predstavnik EU u BiH-u, pa premijeri Federacije i RS!

    Vjerojatno ćemo ponovo sve to odraditi… Možda ćemo kreirati jedno otvoreno pismo svima na svim razinama i zatražiti od njih da se poslije pet i pol godine izjasne!

    A ako neće ići kako jedan od komentatora kaže ‘evolucijom’, Brođani će morati posegnuti ‘revoluciji’!

    • on 16.07.2014 at 20:06

    Bojim se da ih previše educirate o posljedicama, a premalo o mogućim rješenjima. To su lijeni i bezidejni ljudi. Ideje im neće doći same od sebe, morate im ih vi dati, a onda se potruditi da ti lijeni pomaknu guzice. Dakle, dosta o štetnosti, idemo malo o načinima rješavanja!

    Političar koji bude dao nekakvo razumno rješenje ovog problema,u koje povjerujem, na sljedećim će izborima dobiti moj glas (i državnim i lokalnim).

    • BoLi on 16.07.2014 at 20:58

    Kod nas se samo zzna započeti nešto, rijetko kad se i završi 🙁

  11. Pa pokušajmo zajedno. Ja sam, kao i kolege iz IO Građanske inicijative su na raspolaganje!

    1. Ponovo se nadovezujem jednim jučarašnjim komentarom sa fejsa ‘GI za čisti zrak’:

      “Ma što je previše previše je pa opet je većeras užasno smrdilo.trebamo stvarno svi skupa probati nešto pokrenuti.”

      Da, u Brodu skoro da uvijek smrdi, a posebno na Jelasu uz Savu!

  12. svrgnuti sad na miru čitam tvoj komentar ili si lukič ili glasnogovornik a to o gljivama i knjizi i poznavaocu gljiva pitaj stručnjake o vjerodostojnosti te knjige
    tekst radi teksta kao i ministar radi položaja ništa koristi nego je iskoristio što ima visoko pozicioniranog prijatelja u federaciji bih znam ime koji mu je tu funkciju poklonio a on se halapljivo kakav je toga prihvatio

      • Lara on 17.07.2014 at 07:54

      Jel to Tomislav Lukić zvan Lisičarka?

    1. Dobro, g. Lukića smo ‘konzumirali’, a gdje naš prijatelj 2025god? Mislim da ni njemu nikada nije smrdilo onečišćenje iz Rafinerije?

      1. Hi, Peter. Slučajno sam naletio na post u kojem me prozivaš. Samo da znaš. I ja tebe volim.

        A što se tiče najvećeg brodskog smrada, znaš ti dobro da je prije smrdilo meni nego tebi. Btw, samo da te potsjetim pitanjem. Tko je koga organizirao za prvo 12-satno protestno trčanje. Ti mene ili ja tebe?

        Za kraj, jer nemam vremena za ovakva bezvezna laprdanja. Ne smetaju mi toliko oni koji smrde. Njih ćemo kad-tad dotjerati u red. Brzo ili sporo. Milom ili silom. Istinski mi smetaju oni koji sviraju qrcu a ništa ne naprave. A čitavo vrijeme kao marljivo rade. Međutim, ni dobro ni loše. Kao, npr. ovakva tvoja GI.

        I pitanje umjesto pozdrava – da li si sada sretan kada nije ove godine organizirano trčanje 108kmza108brigadu? Ili možda je, samo što se ne zna za njega. Voli vas, tebe i tvoje istomišljenike, vaš – 2025god.

          • on 21.07.2014 at 19:50

          O, jeba te, koji ezopovski jezik. “Ne smetaju mi toliko oni koji smrde. Njih ćemo kad-tad dotjerati u red. Brzo ili sporo. Milom ili silom”. MI i ONI. I sad se ti slučajni čitatelju snađi

  13. da g . Laro odgovor je točan takvi likovi članovi su nečega

    • on 17.07.2014 at 12:04

    Sve vi predobro znate, ali mi nije jasno zašto onda sami ne povučete takve poteze pa si priskrbite sve te privilegije o kojima trabunjate? Pričate o tome kao da se radi o nekim protuzakonitim radnjama. Što je tu točno protuzakonito? Tolika količina zavisti nije dobra prvenstveno za unutrašnje organe. Mislite na svoje zdravlje.

    • on 17.07.2014 at 12:10

    Neke ljude osuđujete i ismijavate njihova djela, kao da su knjige g. Lukiću pisali neki drugi, a nije on sam uložio ogromni trud, kao da su dr. Kozaku drugi pisali doktorat i znanstvene radove, a s druge strane podržavate ljude koji se konstantno medijski eksponiraju na nekim upitnim ugrozama. Nije vam više dobar ni dr. Cvitković jer ne podržava histeriju koju vi uporno pokušavate raspiriti među građanstvom.

    1. Svrgnuti, sve to što pišeš skoro da je tragično, no na sreću, ipak više je nego komično! Da, „svi mi (Brođani) predobro znamo!“, ali mi sami ne možemo povući takve poteze kojima bi anulirali nerad, neodgovornost, pa rekao bih namjeran nemar onih koji su Brođane doveli do ovakvog stanja!

      A koja je to “histerija koju mi uporno pokušavamo raspiriti među građanstvom”? Cijeli grad smrdi, ordinacije su pune pacijentima koji se tuže na bolove vezano za dišne putove, za pluća, na alergiju…

      Već sam jednom rekao, ali ću zbog nekih Svrgnutih, Lukića – predsjednika Vinske akademije, 2025god, neodgovornih ministara, voditelja odjela za ekologiju u Gradu i Županiji, zbog takvih i sličnih smo tu, gdje smo!

      Shvatite svi, da bi već davnih dana problem Rafinerije trebao biti na Europskom sudu! A ne da neki ljudi iz GI svaki put muku muče, dokazujući da nas oni od prijeka TRUJU!!!

        • on 17.07.2014 at 15:08

        Evo ga sada si uhvaćen u svoju mrežu laži i obmana. Upravo o toj histeriji govorim. Ajde molim te daj točne podatke o tome kako “ordinacije su pune pacijentima koji se tuže na bolove vezano za dišne putove, za pluća, na alergiju…” i čak te neću tražiti ni da dokažeš da su tegobe pacijenata koji se žale stvarno uzrokovane rafinerijom.

        Samo nam dokaži da su doista ordinacije pune i da je taj broj veći od nečega od prije pa da možemo komparirati i ustvrditi kako se događa porast “pritužbi” na određene tegobe koje su mogle biti izazvane zagađenjem iz rafinerije. Tvrdim da nemaš te podatke, da tendenciozno lažeš i da radi nekih svojih razloga želiš proizvesti histeriju među građanstvom. Daj nam bar jedan jedini dokaz!

        Muku muče jer dokaza nemaju, inače bi to išlo skroz lagano i bez problema.

        Morate biti oprezni jer kad vas ovako uhvate u laži vi gubite vjerodostojnost i nitko vam više ništa ne vjeruje. Razumijete?

  14. svrgnutin odnosno lukiču ti si pijavica ovog
    sistema neradnik sve mukte pa ja znam 4 b samo sitnica svi ste iz toga razreda ušli u sk u četvrtom razredu radi upisa na fakultet i čordaš i jova i papac itd itd zato šuti ako hočeš još samo reci

  15. da ti nabrojim još nešto ili da šutim pokri se i šuti

  16. za razliku od tebe brođanin i znsm više nego što misliš

    1. Hvala na podršci! Zaista, Svrgnuti je sada sve svoje karte otkrio! On je obični GUBITNIK! Ne mogu shvatiti da netko živi u Brodu i ne vidi (i osjeti), što se oko njega događa?

  17. j se njemu za brod pogledaj ono
    kočoperenje oko akademije čudim se samo
    krajnoviču da ga nije otkrio

    • on 17.07.2014 at 17:04

    Doista je fascinantan način na koji pojedini komentatori ovdje funkcioniraju. Ja postavim pitanje, bez ikakvog vrijeđanja, bez insinuacija i zamolim za argumente. Dolazi hrpa odgovora bez argumenata, ljudi koji te popljuju i ne pada im na pamet dati nekakav smislen odgovor ili argument.

    Gospodo, ja ću ipak zadržati određenu razinu komunikacije i samo dodati kako ja nisam slijep i neosjetljiv na zagađenje i smrad koji se osjete u Brodu, ali samo dovodim u pitanje potrebu za histerijom i neargumentiranim optužbama. Imate li ikakve dokaze da je broj zdravstvenih problema porastao u Brodu, a zbog zagađenja od rafinerije, odmah ću se pridružiti i dati vam punu potporu. Dajte samo jedan dokaz! Dajte nešto opipljivo ili želite osnovati novu religiju i okupljati neke svoje nove vjernike. Kod ovakvih stvari nisam, a ne trebate ni vi biti vjernici.

    Ako pak neće biti argumenata, onda ovaj prilog trebate, kako se sprda vaš Occupy, staviti pod kategoriju Religija.

    1. Svrgnuti, zaista se ne radi tu o nikakvoj religiji ili histeriji. Brođani udiši i službeno najonečišćeniji zrak unazad 3 il 4 godine u RH! Pogledaj članak na portalu:

      http://www.sbperiskop.net/kolumne/ptderd/brodski-zrak-je-najlosije-kvalitete-u-hrvatskoj

      A ako detaljno te interesira ova problematika, na stranicama Agencije za zaštitu okoliša (http://iszz.azo.hr/iskzl/datoteka?id=4468) možeš vidjeti i godišnja izvješća o rezultatima praćenja kvaliteta zraka za te godine u Slavonskom Brodu!

      A svakako pregledaj i linkove na koje sve nas autor gornjeg članka u svom zadnjem komentaru uputio!

  18. svrgnuti jesam li što slagao ilii rekao neistinu .stojim iza svega a ako trebaš donesem ti dokumentaciju iz gimnazije ii tvoju podsjetnicu ili g lukiča gdje stoji ministar za okoliš bih jel to istina ili laž

  19. ovaj smrad iz rafinerije če nas više pobiti nego granate jel to
    stoji

  20. sad čitam na miru tvoj članak i to točno pokazuje kakva si osoba neču te vrijeđati samo mi odgovori na ona tri pitanja odozgo jel su istina ili laž

  21. valjda če ovaj članak pročitati g krajnović panek te upita koliko zagađenje utiče na ljude pogotovo na lozu i gljive jer je to tebi važnije od ljudi

  22. svrgnuti u stvari samo jedan odgovor tražim jel dotična osoba bio savjetnik ili ministar okoliša bih i kko je to moguče ako je građanin slav broda i građanin rh i čije interese štiti mora imati dvije putovnice

  23. Znanstvena istraživanja traju godinama i uglavnom su kontroverzna, osporavaju se ili odobravaju ovisno o interesima zainteresiranih grupa, kao na primjer jučer na TV spor između Trkulje i Gajski o koristi od uzimanja vitamina, statina, ginka i drugih farmakoloških aduta. Trkulja ih brani argumentirajući svoj stav znanstvenim istraživanjima, Gajski ih osporava također navodeći znanstvene studije.
    Smrad i zagađeni zrak škode zdravlju, što god bio uzrok, dugoročno slabe obrambene snage organizma i ubrzavaju nastanak bolesti. Za to mi ne treba znanstveni rad.
    Mislim da prednjačimo po broju oboljelih od dišnih bolesti. Tražio sam podatke za SB i županiju na stranicama HZJZ-a i odustao.Ništ koristi, gdje god ubodeš ili greška ili pošaljite upit na mail. Jel to Hrvatski zavod za javno ili za tajno zdravstvo? Tipičan šlamperaj, puno, puno utrošenih para i malo, malo koristi.

    http://hzjz.hr/publikacije/

  24. kruno skidam kapu na
    trudu ali to je borba s vjetenjačama moramo mi uzeti stvar u svoje ruke kao nekad

  25. zavrnimo ventil

    1. Nema druge. 🙂

  26. svrgnuti se ne javlja znači istina a istina boli e
    sad koliko je
    samo takvih poltrona u gradu zato nemamo svoj ja integritet i postali smo brod koji neumitno tone na dno

      • on 17.07.2014 at 20:24

      Ako će se problemi rješavati nasiljem, onda je to druga priča. Nisam ekspert za takav pristup. Nije ni čudo da se onda ne razumijemo. Za svaki civilizirani način rješavanja problema, nužni su nekakvi argumenti i dokazi. Inače smo najobičniji siledžije i prvi jači od nas će nas po istom principu otkantati. Onda nam neće pomoći ni Europski sudovi ni komisije ne diplomacija.

      Mnoge zemlje uzimaju strane konzultante. Mnogi ljudi u Hrvatskoj imaju dvojno državljanstvo. Nema tu ništa zapanjujuće, događa se često u mnogim demokratskim zemljama. Nije to nikakva mudrost: ako posjedujete neka znanja i vještine, možda se pojavi netko spreman za to platiti.

      Da se razumijemo, ne morate vi ništa meni dokazivati već onima za koje očekujete da riješe naše probleme (EU, diplomati). Vi udarili na mene kao da sam ja izmislio pravilo da za optužiti nekoga za nešto trebaju dokazi.

    • trol on 17.07.2014 at 19:32

    Ako ništa drugo, imate pravo na jeftine fine cigare 🙂

    http://bebr.blogspot.com/2014/07/cigare-7-kn-20-kom.html

      • on 17.07.2014 at 20:26

      Bolje da prestanu pušiti. Škodi zdravlju, a i manje će zagađivati okoliš 🙂

    • trol on 17.07.2014 at 20:45

    Slažem se. ali ionako to ne pravim za manijake ovisnike, koji pale jednu za drugom, već za ljude koji vole guštat dobru cigaru uz kavu. Dvije ujutro s kavom, dvije popodne, i dvije navečer, i to još fini domaći nešpricani, netretirani ‘light’ duhan. E miriši, a u usporedbi sa onim kupovnim smradom iz trafike, ma totalno druga kategorija.

  27. „Hrvatska među državama u kojima se zbog zagađenja sve više umire“ – pisalo je na on-line stranicama Slobodne Dalmacije krajem prošle godine. Vidi link:

    http://www.slobodnadalmacija.hr/Mozaik/tabid/80/articleType/ArticleView/articleId/223711/Default.aspx

    Također prošle godine objavljena jedna analiza HZJZ-a vezano za zagađenje u Sisku. Ona je za nas Brođana dosta poučna. Vidi link:

    http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Smrti-od-karcinoma-u-Sisku-za-petinu-cesce-nego-u-cijeloj-Hrvatskoj

    Dok ove godine u 24 sata mogli smo pročitati članak sa zaista upozoravajućim naslovom – „WHO: Za svaku osmu smrt u svijetu krivo zagađenje zraka“. Vidi link:

    http://www.24sata.hr/zdravlje/who-za-svaku-osmu-smrt-u-svijetu-krivo-zagaenje-zraka-359372

    Tu i tamo se pojavljuje koja informacija i o uzrocima onečišćenja u Slavonskom Brodu. Na žalost, još nemamo jednu kompletnu obradu te problematike. Čeka se na Zavod za javno zdravstvo…

    No, bojim se, da sve što je u nekim od komentara izneseno o porastu bolesti dišnih sustava i alergija u Slavonskom Brodu, to je ipak istinito.

    1. Svrgnuti i svi ostali ‘nevjernici’ svakako pregledajte ove linkove. Imate što iz tih članaka naučiti!

    2. Treba pročitati i članak u 24sata – „Karta epidemije raka: Mjesta najvećeg rizika u Hrvatskoj“ na linku:

      http://www.24sata.hr/news/karta-epidemije-raka-mjesta-najveceg-rizika-u-hrvatskoj-308989

      U članku, koji je star više od godinu dana, pa očekujemo i nove podatke, profesorica dr. Branka Čučević i docentica dr. Ariana Znaor pojašnjavaju da svuda u svijetu, pa tako i kod nas, broj oboljelih od raka je u porastu.

      Posebno je za zapaziti izjavu dr. Znaor da „među županijama po stopama oboljelih od raka pluća prednjači Sisačko-moslavačka, a na trećem je mjestu Brodsko-posavska. Mnogo su puta stanovnici tih županija apelirali da ih se spasi od onečišćenja koje u Sisku i okolici stvara naftna industrija, a u Slavonskom Brodu rafinerija u Bosanskom Brodu, s druge strane granice.“

      „Nažalost, kako pojašnjava i prof. dr. Čučević, čak i uz današnju terapiju koja je u posljednjem desetljeću otkrićem molekularnih tumorskih markera značajno napredovala te ciljanu terapiju, mortalitet od raka pluća je još dosta visok. Postotak bolesnika koji preživljavaju pet godina od dijagnoze u prosjeku iznosi 10%.“

      1. Velike stope oboljenja nisu slučajne. Zagađeni zrak je uzrok. Nema istraživačkih dokaza o uzrocima, pa i to govori o aljkavosti Brođana. Neće valjda i o tome brinuti GI?

        1. Ja ne bih se usudio ocijeniti hrvatsko novinarstvo, ali ni novine kao što su „24sata, Slobodna Dalmacija i Novi list“. No, siguran sam da spomenuti članci su vezani za istinito, neovisno i precizno novinarstvo. Ja sam ih sve pročitao…

          Mogu samo još navesti, da osobe koje se spominju u njima, vrhunski su stručnjaci. Vjeran Piršić je poznati ekolog, prof. dr. Branka Čučević i doc. dr. Ariana Znaor poznate su liječnice i vrijedne sveučilišne djelatnice, a dr. Carlos Dora visoko pozicionirani koordinator WHO-a (World Health Organization).

          Toliko o vjerodostojnosti…

        • on 18.07.2014 at 10:35

        Kada bih se za bilo koje područje života (politika, gospodarstvo, sport …) na ovom portalu pozvao na 24sata većina komentatora bi me ismijala. No to je očito dobra referenca za okoliš i zdravlje. To je relevantan izvor koji bi mogao poslužiti na sudu i kod diplomatskog spora ili sličnih postupaka. Inače, 24sata, Slobodna Dalmacija i Novi list su pojmovi neovisnog i preciznog novinarstva. Zašto ih onda češće ne prenosite na stranicama portala?

        Ne shvaćate baš što su to dokazi, zar ne? Ili se samo malo pravite?

        Jagma, možda to doista nije posao za GI, ali je njihov posao “pritisak” na dijelove sustava koji ne reagiraju shodno našim željama i situaciji. Možda znači “pritišću” na krivo mjesto.

    3. Još o onečišćenju zraka iz istraživanje Svjetske zdravstvene organizacije: „Onečišćenje zraka ubilo više ljudi nego AIDS i malarija zajedno“ – možemo pročitati na on-line Večernjaku, pa dalje je pisalo:

      „Prema istraživanju Svjetske zdravstvene organizacije, prošle je godine od onečišćenja zraka umrlo više od 6 milijuna ljudi“!

      Vidi link: http://www.vecernji.hr/svijet/oneciscenje-zraka-ubilo-vise-ljudi-nego-aids-i-malarija-zajedno-536717?gclid=CjwKEAjw0a2eBRDVrabv9vWJ90USJACsKRDHVSwsfdsfEf0t1kJpnss2S5HYzh3AKYjBvGO7g8qg0hoCwnrw_wcB

  28. svrgnuti sva sreča da novinari slobodne dalmacije i novog lista žive u brodu daj molim te opet se pokri ušima to je još jedan dokaz tvoje kulture odnosno nekulture kakve veze ima novi list i dalmacija sa stanjem okoliša u brodu da si
    mi spomenuo glas slavonije još bi i progutao ovako si ispao totalni debil a nisi mi odgovorio na jučerašnje pitanje to je još jedan dokaz da sam u pravu da li je dotični gospodin bio savjetnik ili ministar okoliša bih i da ako imaš djece pogotovu malu vjerovatno ne bih pisao takve gluposti

      • on 18.07.2014 at 19:27

      Neću komentirati tvoje uvrede i insinuacije, samo ću te uputiti da pročitaš poruke Petera i brodjanina koji upravo te listove navode kao izvore pouzdanih informacija. E sad, tko je ispao totalni debil, prosudit će neutralni čitatelji.

      Peter, imamo li gdje popis obećanja ministra i drugih relevantnih političara što će napraviti po pitanju broda? Ja se ne sjećam da su ikada išta ozbiljno obećali.

  29. nemaš ti hrabrosti

  30. možeš se pokazivati kao enolog ili gljivar i td ali to je jadno opet ti kažem molim boga da pepi krajnovič pročita ovo i da izletiš iz tkz akademije iako bi i sam otišao da imaš malo morala ajd bog

  31. brodjanin nisam siguran u više ništa znam samo
    jedno da je zrak u brodu zagađen to i osjetim a sto stručnjaci misle pogotovo iz drugih mjesta misli i pišu pouka je samo jedna dođite u brod i onda pišite o zraku jeli čist ili nečist i da gdje je svrgnuti ne javlja se i ne odgovara to ti valjda dovoljno govori sve

  32. Na žalost, ni mi u GI ništa ne znamo. Očekivali smo da će se nakon toliko izrečena obećanja sa strane Ministarstva krenut stanje na bolje! No, više nismo u ničemu sigurni. Brođani nisu s ničim upoznati.

    Bilo bi logično da imamo uvid u plan rekonstrukcije Rafinerije, da svaki dan znamo kada se može doći do većeg onečišćenja iz emisije prekosavske rafinerije.

    Umjesto toga moramo stalno pratiti podatke s mjerne postaje na Jelasu i Vijušu. I onda jednom na jednoj, drugi put na drugoj mjernoj postaji očitavamo kritične, a često i alarmantne podatke.

    Evo sada je mjernoj postaji ‘Jelas’ (http://zrak.mzoip.hr/default.aspx?id=72) satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti (7 µg/m3), a tko zna što će donijeti slijedeći sat-dva?

  33. svrgnuti nisi mi odgovorio na pitanje koje sam postavio jel
    se bojiš istine

  34. slobodna dalmacija i novi list sam čitao dok si ti u to vrijeme čitao oslobođenje.dalmacija i novi list su onda bile novine a s druge strane kakve veze oni imaju sa zrakom u brodu jel ga njegovi kolumnisti i novinari udišu ne bulazni

    • on 19.07.2014 at 11:02

    PeterTDj

    17.07.2014 u 21:48 (UTC 2)

    Odgovorite

    „Hrvatska među državama u kojima se zbog zagađenja sve više umire“ – pisalo je na on-line stranicama Slobodne Dalmacije krajem prošle godine. Vidi link:

    http://www.slobodnadalmacija.hr/Mozaik/tabid/80/articleType/ArticleView/articleId/223711/Default.aspx

    Također prošle godine objavljena jedna analiza HZJZ-a vezano za zagađenje u Sisku. Ona je za nas Brođana dosta poučna. Vidi link:

    http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Smrti-od-karcinoma-u-Sisku-za-petinu-cesce-nego-u-cijeloj-Hrvatskoj

    Dok ove godine u 24 sata mogli smo pročitati članak sa zaista upozoravajućim naslovom – „WHO: Za svaku osmu smrt u svijetu krivo zagađenje zraka“. Vidi link:

    http://www.24sata.hr/zdravlje/who-za-svaku-osmu-smrt-u-svijetu-krivo-zagaenje-zraka-359372

    Tu i tamo se pojavljuje koja informacija i o uzrocima onečišćenja u Slavonskom Brodu. Na žalost, još nemamo jednu kompletnu obradu te problematike. Čeka se na Zavod za javno zdravstvo…

    No, bojim se, da sve što je u nekim od komentara izneseno o porastu bolesti dišnih sustava i alergija u Slavonskom Brodu, to je ipak istinito.

    brodjanin1991

    18.07.2014 u 09:39 (UTC 2)

    Odgovorite

    Treba pročitati i članak u 24sata – „Karta epidemije raka: Mjesta najvećeg rizika u Hrvatskoj“ na linku:

    http://www.24sata.hr/news/karta-epidemije-raka-mjesta-najveceg-rizika-u-hrvatskoj-308989

    U članku, koji je star više od godinu dana, pa očekujemo i nove podatke, profesorica dr. Branka Čučević i docentica dr. Ariana Znaor pojašnjavaju da svuda u svijetu, pa tako i kod nas, broj oboljelih od raka je u porastu.

    Posebno je za zapaziti izjavu dr. Znaor da „među županijama po stopama oboljelih od raka pluća prednjači Sisačko-moslavačka, a na trećem je mjestu Brodsko-posavska. Mnogo su puta stanovnici tih županija apelirali da ih se spasi od onečišćenja koje u Sisku i okolici stvara naftna industrija, a u Slavonskom Brodu rafinerija u Bosanskom Brodu, s druge strane granice.“

    „Nažalost, kako pojašnjava i prof. dr. Čučević, čak i uz današnju terapiju koja je u posljednjem desetljeću otkrićem molekularnih tumorskih markera značajno napredovala te ciljanu terapiju, mortalitet od raka pluća je još dosta visok. Postotak bolesnika koji preživljavaju pet godina od dijagnoze u prosjeku iznosi 10%.“

    O tako bih volio imati sugovornika koji ima nekakve argumente i bar malo mjere za realnost.

    1. Svrgnuti je trenutačno najveći destruktivac na portalu SBperiskop.

        • on 19.07.2014 at 21:03

        Poštovani Peter, javljao sam se uglavnom na dvije teme na portalu i na obje inzistiram na samo jedoj jedinoj činjenici: argumentima. Niti na jednoj temi nisam upao u linč rulju, nalazim se u teškoj manjini i iskreno sam razočaran time. Ne provociram, ne vrijeđam, samo pitam i tražim argumente za pojedine navode.

        U temi o SC-u tražim dokaze koji bi potvrdila nezakonito ponašanje glavnog aktera Kozaka, a u ovoj sam vas zamolio za prezentaciju nekih relevantnih, upotrebljivih podataka kao osnovu za ozbiljno djelovanje. Također sam vas tražio da navedete koja ste konkretno obećanja dobili od kojih političara. U prvoj temi nisam dobio nikakve dokaze. Možemo govoriti o dvojbenom moralnom ponašanju, ali izgleda da kršenja zakona nema. U ovom drugom sam od vas dobio nekoliko linkova na tekstove koji sami po sebi, složit ćete se, ne predstavljaju čvrsto uporište za političko ili čak diplomatsko ili sudsko djelovanje. Mislite li vi drugačije?

        Molim vas, dajte mi pojasnite u čemu griješim na ovoj temi i prestat ću djelovati, kako vi kažete, destruktivno, mad aja držim da djelujem potpuno suprotno, krajnje konstruktivno.

      1. Svrgnuti, moja isprika. Izgleda, negdje smo se mimoišli. Vjerojatno jedan i drugi nešto od onog drugog negdje smo krivo protumačili. No, tu smo gdje smo!

        Vjerojatno nećemo uspjeti protumačiti jedan drugom naša stajališta, koja možda mogu biti potpuna ispravna, a ipak potpuno kontradiktorna. A i ne vrijedi! Gubili bi samo vrijeme…

        Reći ću nešto, koja je u biti prve informacije izvan okvira IO GI-UZOP-a. Mi se u GI polako pripremamo i ići ćemo do kraja! Nema nam ništa drugog uraditi. Ići ćemo s otvorenim pismom prema svima koji su Brođanima morali pomoći, ali nisu! Sadržaj otvorenog pisma baziran je na sadržaju mog (našeg) komentara nešto ispod!!

        Kako stvari stoje, mi ćemo to otvoreno pismo odraditi vrlo brzo, za 15-20 dana. Nastojat ćemo sve Brođane koji nisu na GO dići na noge, točnije da uzmu olovku i ako je riječ o udruzi ili instituciji i pečat u ruke i potvrde naše otvoreno pismo!!! I to je to. Tko želi pomoći, neka pomogne GI-u, tko ne može, ne mora…Netko mora ovima prijeko reći, da je DOSTA!

  35. ja ne mogu vjerovati što ti svrgnuti
    pišeš citiraš 24 sata zuta
    štampa za djecu i maloljetnike pa
    nijeni čudo da
    si moram reči pristojan izraz debil pa ti nastojiš uvjeriti građane broda da je zrak čist idi tamo gdje si nekad živio u bih i i pametuj do milje volje i mani se komentar i još nešto experti za gljive su te ismijali
    do mile
    volje jer ti je
    knjiga puna netočnih podataka toliko o expertima ajde malo dođi sebi i budi normalan ili si pojeo toliko ludara da nas sve praviš majmunima

      • Lara on 19.07.2014 at 13:39

      Po čemu mili milenijume zaključuješ da je svrgnuti T. Lukić?

  36. jednostavno ne mogu vjerovati da možeš valjati toliko gluposti ili si toliko narcisoidan da ne možeš podnijeti da ti netko kontrira pa ne živiš ti u bangladešu da ne osjetiš sumpor ujutro ili kad navečer baciš pogled prema tvojoj miloj republici srpskoj ružićasti oblak moža je to prića iz tisuče i jedne noći i mi smo svi idioti uaženi članu v inske akademije

  37. možda
    griješim g laro ali komentari nalikuju

  38. Bojim se da neke stvari ponavljam. No, na žalost, to moram učiniti, ne zbog Svrgnutog, makar je on trenutačno najveći destruktivac na ovim stranicama, a vidim da je to i kolega MSabic primijetio, nego zbog onih koji u ovih pet i šest godina nisu ništa uradili za brodski zrak…

    Po provedenoj analizi DHMZ-a i prema rezultatima mjerenja, a sukladno regulativi RH zrak je na području Slavonskog Broda u 2010. godini klasificiran kao treće, po sada važećem Zakonu druge kategorije, tj. kao onečišćen zrak u odnosu na sumporvodik i lebdeće čestice PM 2.5, a u 2011. godini još i na ozon.

    Po mjerenjima iz 2012. i 2013. godini zrak je i dalje onečišćen tj. druge kategorije obzirom na sva tri navedena elementa (sumporvodik, lebdeće čestice PM 2.5 i ozon). Na žalost iz Godišnjeg izvješća o rezultatima praćenja kvaliteta zraka u 2013. godini, može se vidjeti da je brodski zrak sigurno najlošije kvalitete u Republici Hrvatskoj!

    To na žalost Brođani već duže vrijeme znaju, a i nastoje ukazati svima kako je neophodno nešto učiniti, da bi se tu nešto i popravilo jer onečišćeni zrak predstavlja veliki rizik za ljudsko zdravlje, a posebno za najosjetljivije dijelove populacije, kao što su djeca, stariji ljudi i osobe s alergijama i kroničnim bolestima!

    Posebno su zabrinjavajući tvz. pikovi u onečišćenju brodskog zraka, ali i kontinuirana, dugotrajna onečišćenja. Oni, na žalost često idu zajedno A kako smo više puta ovih dana konstatirali, prekosavska rafinerija u zadnje vrijeme nikako da smanji intenzitet svog rada! Onečišćenja su iz njene emisije dalje i tu! Dalje TRUJU nas!

    Mi smo u Građanskoj inicijativi očekivali da će stanje nakon toliko izrečenih obećanja sa strane Ministarstva zaštite okoliša krenut na bolje! No, više nismo u ničemu sigurni jer Brođani, kako se i vidi, nisu s ničim upoznati.
    Bilo bi logično da imamo uvid u plan rekonstrukcije Rafinerije, da svaki dan znamo kada se može doći do većeg onečišćenja iz emisije prekosavske rafinerije. Ali ništa od toga. S nama Brođanima se ne komunicira direktno samo indirektno putem onečišćenog zraka!

    Netko bi već jednom od nadležni trebao reći: STANITE, BILO BI VEĆ JEDNOM DOSTA! A budući da nitko to neće, Brođani to moraju iznova zatražiti! A Predsjednik RH, Sabor i Vlada RH i Ministarstvo zaštite okoliša moraju pronaći za nas valjano rješenje!

    Brođani, kao svaki drugi građanin RH imaju pravo, ustavno pravo na čisti zrak!

  39. Brođani nikako da se malo odmore od onečišćenja. Ljeto je, pa zato malo ozon, pa sumporovodik i sumporov dioksid, pa opet ozon nam prijete. Tako u lipnju su najviše spominjan ozon, kao i danas, kada je već u 18 00 sati osmosatni prosjek ozona bio iznad 120 µg/m3.

    Prema Uredbi o graničnim vrijednostima onečišćujućih tvari u zraku, definirana je najviša dnevna osmosatna srednja vrijednost (prosjek) ozona proračunata iz satnih mjerenih koncentracija ozona, a ona je 120 μg/m3.

    Nekakav granični broj dana na godišnjoj razini, kada je taj prosjek veći od 120 μg/m3 je 25, a današnjim danom smo približil broju 15!

    Tako bez puno razmišljanja, budući da smo na početku intenzivnijeg ljeta možemo zaključiti kako će i ove godine brodski zrak obzirom na ozon četvrtu godinu za redom biti onečišćen!

    1. Evo, danas (19.07) pored spomenute povećena koncentracije ozona u Brodu i na mjernoj postaji ‘Vijuš’ je u 15 00 sati (http://zrak.mzoip.hr/default.aspx?id=1348) mjerena satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti (7 µg/m3) i iznosila je 19,1 µg/m3! Da boli glava!!!

    2. I danas (20.07 na mjernoj postaji ‘Vijuš’ je u posljednja 2 sata mjerena satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti (7 µg/m3) . Vidi link: http://iszz.azo.hr/iskzl/postaja.html?id=254 gdje se vidi da prag obavješćivanja za H2S prekoračen! Smrdi, smrdi i TRUJU nas!!!

    3. Evo na linku: http://zrak.mzoip.hr/default.aspx?id=72 vidimo da je u 11 00 sati i na mjernoj postaji ‘Jelas’ mjerena satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti (7 µg/m3) od 20,2 µg/m3!!!

    4. Danas (20.07.) ponovo je osmosatni prosjek ozona iznad 120 µg/m3 (vidi link: http://zrak.mzoip.hr/default.aspx?id=72).

  40. svatko ima pravo na svoje mišljenje ali ovo što svrgnuti tvrdi baš je izazivajuče morbidno narcisoidno da se jednostavno ne mogu suzdržati .toliko nebuloza u njegovim tvrdnjama

  41. da se zezamo bilo bi previše pa nas sistematski truju on mi spominje neke uvažene stručnjake iz evrope novinare statistike budimo realni boli njih nešto za nas kao i nizozemce u srebrenici

      • on 19.07.2014 at 21:10

      milenijum, vidim da ti ne mogu puno pomoći, ali pokušat ću još jednom. Krajnje sam zabrinut zbog utjecaja onečišćenja na zdravlje građana Broda i okolice. Nastave li se alarmantne vrijednosti koje pokazuju pojedina mjerenja, ne piše nam se dobro. No, razumiješ i se doista ti u način kako razriješiti ovu situaciju ili samo bez veze galamiš?

      Što je rješenje? Ako je nekakvo nasilno, daj pojasni kakvo, tko i što treba izvesti? Zavrniti nekakav ventil? Tko, kako, kada? Zašto to već nisi učinio?

      Ako je kroz institucije sustava, reci nam koji su nužni preduvjeti za djelovanje političara, pravosuđa ili diplommacije. Samo to tražim i samo me to zanima. Histeriziranja me ne zanimaju. Na tvoja vrijeđanja i insinuacije se više i ne obazirem.

  42. nikakva histerija nego realnost koju ti uporno negiraš debilnim komentarima i the end

  43. i samo nešto svrgnuti ti ili tvoj prijatelj ste bili netko i nešto za okoliš valjda se razumiješ u to ali ti nas neprestano uvjeravaš u nekakve članke dopise a činjenice govore drugo zrak u brodu je onečišćen i truje nas svaki dan ti si do maloprije govorio drugačije ovo je
    prvi put da si priznao a to je veliki napredak u tvom životu

  44. nisam htio peter više ulaziti u diskusiju s svrgnutim ali me je ovaj tvoj podatak potaknuo mi sa tim zrakom umiremo a on ih brani nenormalno i to kakvim stručnim
    vokabularom kao da smo mi papci

    1. Slažem se… Na žalost, ovi od prijeka svaki dan iznova nas TRUJU i nitko ništa na poduzima!

      I danas je stanje više nego grozno… Prvo je na mjernoj postaji ‘Vijuš’ 2 sata mjerena satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti i tako prag obavješćivanja za H2S je prekoračen!

      A sada vidimo, da je u 11 00 sati i na mjernoj postaji ‘Jelas’ mjerena satna koncentracija sumporovodika (H2S) iznad granična vrijednosti (7 µg/m3) od 20,2 µg/m3!!! Da ozon ponovo i ne spomenimo!

      Smrdi, smrdi i TRUJU nas!!!

  45. Petre, Darija nam je danas pokazala gdje bismo mogli otici. Barem na kratko, jer danas se opet sirio miomiris nasim gradom, .

    1. Jedno je otići, a drugo je ostati i učiniti nešto zbog onih koji u ovih pet i šest godina nisu ništa uradili za brodski zrak…

      Mi se u GI-UZOP polako pripremamo da to pokušamo razriješiti i ići ćemo do kraja! Nema nam ništa drugog uraditi.

  46. svrgnuti izađi malo van sad 19,57 i udahni malo
    svježeg sumpora iz r epublike srpske i pozovi svoje novinare iz novog i dalmacije i molim te ne komentiraj više i nek oni udahnu i to duboko

  47. pošto
    si
    ti
    ivjerovatno uvaženi član akademije vjerovatno si naviknuo na sumpor

  48. Nije samo Svrgnuti destruktivac. Izgleda također je i 2025godu začepljen nos! Ali evo javlja se i pokazuje se u konkretnom svjetlu. Čekam kako će se Građanska i njen predsjednik reagirati na svu tu provokaciju. Sigurno će biti još zanimljivo… Držim im fige! Samo da Mađarsku dobijemo…

  49. znam odakle 2025 i svrgnutom vjetar puše

  50. Evo mene. Nismo pobijedili, ali i kao da smo. Idemo dalje…

    Jabihnesto je u pravu, a i Milenijum! Zaista me kolega 2025god intenzivno provocira. Ne bih sada analizirao naš rad dosad u BraCama jer puno toga je tamo lijepog odrađeno. No, na žalost i tamo je bilo dosta provokacije…

    A mislim da i ja imam bar toliko zasluge u organiziranju prvog 12-satnog protestnog trčanja koliko ima moj prijatelj Spajki! A bilo tamo još dosta drugih koji su vukli… Bitno je da smo i u športu pokazali kako su Brođani složni protiv zagađivača brodskog zraka!

    Opet sa druge strane Stalkeru, taj Spajkijev ‘ezopovski jezik’ kao i njegovo ‘laprdanje’ ubija nas u pojam! A također mislim da nema nitko pravo da nas u GI-u tako vrijeđa kao ovaj ‘gospodin’!

  51. Bojim se da neke stvari ponavljamo. No, na žalost, to moramo učiniti zbog onih koji u ovih pet i šest godina nisu ništa uradili za brodski zrak…

    Po provedenoj analizi DHMZ-a i prema rezultatima mjerenja, a sukladno regulativi RH zrak je na području Slavonskog Broda u 2010. godini klasificiran kao treće, po sada važećem Zakonu druge kategorije, tj. kao onečišćen zrak u odnosu na sumporvodik i lebdeće čestice PM 2.5, a u 2011. godini još i na ozon.

    Po mjerenjima iz 2012. i 2013. godini zrak je i dalje onečišćen tj. druge kategorije obzirom na sva tri navedena elementa (sumporvodik, lebdeće čestice PM 2.5 i ozon). Na žalost iz Godišnjeg izvješća o rezultatima praćenja kvaliteta zraka u 2013. godini, može se vidjeti da je brodski zrak sigurno najlošije kvalitete u Republici Hrvatskoj!

    Brođani to već duže vrijeme znaju, a i nastoje ukazati svima kako je neophodno nešto učiniti, da bi se tu nešto i popravilo jer onečišćeni zrak predstavlja veliki rizik za ljudsko zdravlje, a posebno za najosjetljivije dijelove populacije, kao što su djeca, stariji ljudi i osobe s alergijama i kroničnim bolestima!

    Posebno su zabrinjavajući tvz. pikovi u onečišćenju brodskog zraka, ali i kontinuirana, dugotrajna onečišćenja. Oni, na žalost često idu zajedno A kako smo više puta ovih dana konstatirali, prekosavska rafinerija u zadnje vrijeme nikako da smanji intenzitet svoga rada! Onečišćenja su iz njene emisije dalje i tu! Dalje TRUJU nas!

    Mi smo u Građanskoj inicijativi očekivali da će stanje nakon toliko izrečenih obećanja sa strane Ministarstva zaštite okoliša krenut na bolje! No, više nismo u ničemu sigurni jer Brođani, kako se i vidi, nisu s ničim upoznati.

    Bilo bi logično da imamo uvid u plan rekonstrukcije Rafinerije, da svaki dan znamo kada se može doći do većeg onečišćenja iz emisije prekosavske rafinerije. Ali ništa od toga. S nama Brođanima se ne komunicira direktno samo indirektno putem onečišćenog zraka!

    Netko bi već jednom od nadležni trebao reći: STANITE, BILO BI VEĆ JEDNOM DOSTA! A budući da nitko to neće, Brođani to moraju iznova zatražiti! A Predsjednik RH, Sabor i Vlada RH i Ministarstvo zaštite okoliša moraju pronaći za nas valjano rješenje!

    Brođani, kao svaki drugi građanin RH imaju pravo, ustavno pravo na čisti zrak!

    Mi se u GI-UZOP polako pripremamo i ići ćemo do kraja! Nema nam ništa drugog uraditi.

    Idemo s otvorenim pismom Predsjedniku RH, Saboru i Vladi RH, Ministarstvu vanjskih poslova i Ministarstvu zaštite okoliša, a ako ne potpišu istog otvorenog pisma onda i Gradonačelniku i Županu…

    Kako stvari stoje, mi ćemo sve što je spomenuto odraditi u slijedećih 15-20 dana. Nastojat ćemo sve Brođane koji nisu na GO dići na noge, točnije da uzmu olovku i ako je riječ o udruzi ili instituciji i pečat u ruke i potvrde otvoreno pismo GI-UZOP-a!!!

    Svakako trebamo doći do kritične mase. Na žalost, medije još šute, a stanje s brodskim zrakom je kritično! Dok Brođani bruje (i za vrijeme vikenda), novinari šute. Da političare i odgovornih u Brodu da i ne spomenemo…

    Još da kažem pretpostavljamo da ćemo oko 10.8. održat tiskovnu i kada ćemo otvoreno pismo i sve APELE Brođana prezentirati javnosti…

  52. na tu tiskovnu pozovi svrgnutog njegove novinare iz lista i dalmacije i ugledne experte za okoliš iz svijeta sigurno če se odazvati ja ču donirati domjenak uz viseči most kraj rafinerije pobječi če kao vrag od tamjana

    1. Više ne vidim i ne čitam Svrgnutog…

  53. Kako vidimo i pratimo, cijelo jutro polako, ali rastu satne koncentracije i sumporovodika (H2S) i sumporov dioksida (SO2) na svim mjernim postajama i u Slavonskom i u Bosanskom Brodu.

    Kako se vidi iz podataka u 9 00 sati je satna koncentracija sumporovodika (H2S) bila iznad granična vrijednosti (7 µg/m3) i na Jelasu i u Rafineriji!

    A satna koncentracija sumporovodika (H2S) također je u 9 00 sati i na Jelasu, a kako se vidi po najnovijim podacima i na Vijušu (http://zrak.mzoip.hr/default.aspx?id=1348) narasla oko i iznad 250 µg/m3, a granična vrijednost je 350 µg/m3!

    Pitanje je, da li će se rast satnih koncentracija sumporovodika i i sumporov dioksida dalje nastaviti? A drugo, što je tome uzrok? Što se to u Rafineriji događa?

    • on 28.07.2014 at 08:24

    Peter Tot-Đerđ, moglo bi se reči da je uspjela indoktrinacija onih snaga GI koje se zalažu za radikalno rješenje. Naime, gledam (prekjučer?) na dnevniku SBTV-a prilog o tome kako se u Brodu na više lokacija snima film o “brodskim Smogovcima”. Sadržaj: klinci se organiziraju kako bi srušili Rafineriju nafte u Bosanskom Brodu.

    Od, uvjetno rečeno, malog ekološkog problema, scenarist(i) bi napravili veliki, nasilni. Tako bi se “ratna mladež” borila protiv nečistog zraka- terorizmom, umjesto, retorikom, argumentima, pregovaranje, uvjeravanjem, prosvjedima i dječjim entuzijazmom.

    Klince i “filmsku” ekipu bi trebalo upozoriti da je propagiranje nasilja nedopustivo.

Odgovori