Sava kod Slavonskog Broda kao Dunav…

Sava Evo, polako se stišava visoko napeto stanje na nasipu rijeke Save. Na sreću nas Brođana, uz velikih napor i odgovornih i institucija zadužena za obranu od poplave, a najviše uz danonoćno bdijenje civilnog stanovništva, Brod je obranjen. Čestitka svima i velika hvala!!!

Sada iz analize puno toga se može saznati i biti pametniji za buduće. No, to ostavljamo odgovornima da kvalitetno odrade. Jedino ćemo potkrijepiti gore spominjanu rečenicu da je Sava kod Slavonskog Broda bila kao Dunav…

Nemamo adekvatne podatke, samo prekjučerašnji izvještaj sa stranice Državnog hidrometeorološkog zavoda za hidrologiju. Vidi priloženu tablicu, gdje se vidi da je većinom Sava u opadanju, dok Dunav polako raste. Također se vidi kako na mjernim mjestima na Savi i dalje su izvanredne mjere, kao i na cijelom području uz Savu nizvodno od Jasenovca, možda je točnije da kažemo, od Siska.

Još jedan podatak nas iz te tablice može zaintrigirati, a to je usporedba protoka Dunava kod Batine i protoka Save kod Slavonskog Broda.

Kako piše u objašnjenju na stranicama DHMZ: „Protok predstavlja volumen vode koja protiče kroz neku proticajnu površinu u jedinici vremena. U hidrometriji se protok najčešće iskazuje u kubnim metrima u sekundi (m3/s)… Protok je izvedena veličina koja se, kao takva, najčešće određuje posredno – mjerenjem brzine strujanja vode i površine proticajnog presjeka…“.
Dana 20.05.2014. god. protok Dunava kod Batine je iznosio 3899 m3/s, a Save kod Slavonskog Broda 3087 m3/s! A koliki je bio dan dva prije sigurno se može provjeriti u DHMZ-u. No, tih dana zaista je Sava kod Slavonskog Broda izgledala kao Dunav, najveća europska rijeka!

Sava kao Dunav

99 comments

Skip to comment form

  1. A protok pameti kroz glave lokalnih političara kapilaran.

    • on 22.05.2014 at 12:41

    Zanimljiv mi je bio podatak nekog tipa koji je rekao da se upravo ova vrijednost trebala prije povećati, naročito u svjetlu činjenice da bi htjeli imati Luku Brod. Dakle, trebalo je očistiti i produbiti korito, povećati protok pa bi bilo i manje opasnosti i šteta. Zvuči logično. Nisam čuo odgovor od onih koji se zalažu za Luku Brod, a nisu ništa radili po tom pitanju.

  2. Ne bih se upustio u neku analizu izrečenog od Jagme, nego bih ponovo ‘pozborio’ o Hrvatskim vodama. U jednom drugom portalu novinar spominje kako „Hrvatske vode skrivaju od građana pravu istinu o poplavama…“.

    Da, to stoji, a i više od toga. Krivi su svi čelnici Hrvatske vode i sadašnji i bivši, svi od Domovinskog rata na ovamo za ovo stanje! Općenito za sva stanja u Državi koja imaju vezu sa vodom!

    Najlakše se izvlačiti na prirodu! Možda baš na gornji naslov… Ali ta priroda njih već nekoliko godina upozorava, kao i političare i lokalne i državne… No, oni ništa nisu poduzeli! A pitanje, kada će?

    Krivi smo i mi, svi(!) jer to prekriženim rukama gledamo! Svi mi sada pitamo, kako su mogli pući novoizgrađeni nasipi? Svima nama je nejasno kako je moguće da su skoro svi odvodni kanali zatrpani? A sva poplavna područja su zapuštena ili otuđena od prirode i čovjeka!

    Gdje smo mi bili dosad?

  3. A Dražen je također u pravu. Svega ima kod nas… Stvarno što je sa Lukom Brod? Kako se ona uklapa u ovu cijelu situaciju? Ima li šanse da zajedno s njom izgradi i jedno veće poplavno područje niže od Broda?

  4. Već postaje naporno iznosit kontra mišljenja i argumente ali dok se pojavljuju stalno isti komentari onda vjerovatno treba stalno pisat i kontra mišljenja.
    Opet ono što provalio Milanović kako je pukao novi nasip. Dobro ajde pukao novi nasip ali u Bosni i Srbiji su pukli stari nasipi pa kad su toliko bolji stari kako su tamo popucali ko je te gradio.Stručan komentar poplavna podrućja nizvodno; već kad se spominju postoje za one koji neznaju nisu svagdje nasipi 10 metara od korita negdje su udaljena i nekoliko kilometara i više prostora nema osim na obradive površine . I ako radite te nove površine opet morate za cjelo to novo područje napravit nasipe tako da je i to velika glupost Jeste li vidjeli taj satelitski snimak koliko područje je odjednom zahvatila kiša to se događa jednom u 100 godina .Za naš grad i bližu okolicu apsolutno sve je napravljeno na najbolji mogući način i to samo zaslugom vodstva u tim područjima a da se čekalo da to vlada odradi plivali bi prvi dan što se njih tiće.
    Da je država zakazala potpuna istina nakon sveg ovog sranja prvi operativni punkt države je napravljen jučer to govori koliko su nesposobni , mogao bi pisati o tome i argumentirat iznositi usporedbe pogotovo sa radom vlade u Srbiji i ove naše nesposobne.
    Neko kaže produbit savu a neko kaže nasip popustio zbog vađenja pjeska i produbljivanja save , neznam sad kako zadovoljit i jedne i druge
    Zapušteni kanali ma kakvi kanali da su održavani u savršenstvu opet bi istu površinu poplavili jer koliko je poznato voda teće dok se vodostaj ne izjednači sa visinom iz koje dolazi tako da taj kanal apsolutno nema nikakve veze ako je sava viša za 4 metra od ruba tog kanala bio održavan ili ne.

  5. … primijetio: na kraju ste se svi složili da bez Brođana sigurno ne bi se Sava obranila! A političari, Stožeri, Vlada, Hrvatske vode su pokušavali sanirati ono što nisu bili u stanju odraditi od devedesetih! Netko prije, netko kasnije. Na sreću gotovo je! Vidim na facebooku GI najavu:

    “U Slavonskom Brodu ukinuto izvanredno stanje obrane od poplave” – javlja EBrod portal i nastavlja:

    “Grad Slavonski Brod će danas tijekom dana organizirati povratak evakuiranih stanovnika naselja Josip Rimac u njihove domove.

    Od ponedjeljka 26. svibnja 2014. s nastavom kreću gradske osnovne i srednje škole, a dječji vrtići započinju s normalnim radom.”. Vidi:

    http://www.ebrod.net/slavonski-brod/vijest/u_slavonskom_brodu_ukinuto_izvanredno_stanje_obrane_od_poplave-6466.html

    • on 22.05.2014 at 16:24

    Što si onda išao nosat vreće. Ako sve ovo nema veze i ne može pomoći, što će naravit tih par jadnih vreća. Stalno si u konradikciji sam sa sobom.

    Moj post je samo djelomično vezan za poplave. Busaju se glupani godinama u to kako će nas Luka Brod izvući iz sranja, a Sava osim u ovakvim ekstremima nije plovna jer nije korito uređeno. Nisam stručnjak, ali sam čuo dobre poznavatelje kako se ništa u tom smislu nije napravilo. Bi li to pomoglo kod poplave – ne znam, opet kažu poznavatelji da bi, ali je činjenica da nisu pripremili ništa za investiciju koja će nas sve izvuči iz govana.

    A i ti si stručnjak za sve.

    1. Ništa pojedinačno nas neće izvući iz g…na ali ako se ulaže svagdje gdje može doći do poboljšanja dobije se skupni rezultat. Luka je ok ako se ima novaca da sve privede kraju. Tko ju je krenio gradit i ulagat valjda je napravio kakav proračun oko toga pojma nemam pa nemogu reći ni da valja niti da nevalja. Ustvari mogao bi da navijam za nekog ali pošto takve stranke i političara zasad nemamo u državi ne navijam za nikog.

    2. Nisam stručnjak za sve! No, samo nekoliko stepenica iznad tvog komentara imaš odgovor na najvažnije pitanje vezano za poplave, tko je odgovoran? Mi sami! Uz to tu navedeni su i svi oni koji su najodgovorniji: Hrvatske vode i političari; državni i lokalni… To nam mora biti ishodište za bilo koji razgovor, a ne nekakav komentar na komentar!

      1. Znaš zašto je sava bila 2 dana stalno na istoj razini u nekim mjestima.
        Zato što više nije bilo one skale za mjerenje vodostaja sad će neko biti kriv jer neznamo kolika bi inaće bila pa da napišemo kolika je najveća u povijesti.

    3. … a i nekoliko stepenice ispod!

      1. Tko je odgovoran za poplava e, kakvo je to pitanje. Pa svatko normalan zna tko je odgovoran. Jel trebam odgovorit .
        Kako nebi čekao potvrdu da ili ne odmah odgovorim
        Količina oborina odjednom na velikom području.
        Kakvog još krivca treba tražit koliko još ljudima treba da shvate da je ovo bio vodostaj nikad u povijesti zabilježen.
        Kakva su to lupetanja o Hrvatske vode i političari; državni i lokalni.

        Kad se pijan i i jedan bez vozačke sudare kod nas je kriva policija, roditelji,škola, ceste ma uvijek kod nas je netko drugi kriv.Ate dvije budale nisu. 😀

  6. Peter, kako se može ukinuti nešto što nije ni postojalo (izvanredno stanje)?

  7. Ni kriv ni dužan! Samo sam htio ukazati na prirodni fenomen i na probleme koje čovjek treba riješiti. Opet s druge strane to ‘izvanredno stanje’ na facebook-u GI najmanje je moja ideja. Znam na što je mislio 2025god, ali tu ja ništa ne mogu. Ako je Stožer (ne znam ni koji) takvu odluku donio, neki portal to i objavio, a mi smo to samo prenijeli…, čija je to krivica?

    1. E moj Peter. Opet se slažemo i ne slažemo. Kao i uvijek do sada. Gornji tekst o Savi i Dunavu podržavam. Edukativan je za mnoge i predstavljen u zanimljivom trenutku i na specifičan način.

      Ali komentari ispod članka i na stranici GI. Za njih si po meni “i kriv si i dužan”.

      Odgovoran si što si bez ikakve ograde prenio piskaranje nekavog admina s portala BPŽ-a a ne službenog organa (Stožera) koji nigdje ne potpisuje Izvanredno stanje. To su odgovorni ljudi i oni točno znaju što je i kada se proglašava Izvanredno a kada Stanje izvanrednih mjera obrane od poplava.

      A kriv si što u svom komentaru pišeš da je tu odluku donio Stožer. Pročitao sam tri zaključka Stožera (ima ih više) i nigdje ne spominju Izvanredno stanje. A ti eksplicite u komentaru pišeš da je nekakav stožer …..

      Nije mi cilj ulaziti u bilo kakva prepucavanja s bilo kim, ali ako nema odgovornosti za javno izgovorenu (napisanu) riječe, onda su svi ovi naši komentari – trlababalandajojprođedan. I što je za tebe puno gore GI ti nakon ovakvog promašaja gubi na vjerodostojnosti, bez obzira na plemenite ciljeve koje imate i trud koji ste do sada uložili (molim, ne otvarati ponovo temu o rekonceptualizaciji GI).

    2. 2025god, prijatelju moj, dobro se primijetio da u ‘Građanskoj inicijativi’ veliku pažnju posvećujemo edukaciji i informiranju Brođana.

      Tako na facebooku GI jučer je funkciji informiranja preuzet sa eBrod portala članak koji po našoj procjeni ‘najkompletaniji’ tekst i on je izazvao tvoje negodovanje! Vjerojatno zbog pojma: ‘izvanredno stanje’. No, taj pojam ne mora se odnositi samo na stanje kojeg je izazvala voda, tj. vodostaj, nego u širem smislu na stanje koje nastalo u nekom okruženju!

      Objavljujem tekst u onom obliku kako je na facebooku GI objavljen, a to možeš i provjeriti. Tu se vidi naslov, odakle je preuzet tekst, pa i točan link i najvažnije činjenice. To sve u navodnicima! Pogledaj, pa onda sudi:

      “U Slavonskom Brodu ukinuto izvanredno stanje obrane od poplave” – javlja EBrod portal i nastavlja:

      “Grad Slavonski Brod će danas tijekom dana organizirati povratak evakuiranih stanovnika naselja Josip Rimac u njihove domove.

      Od ponedjeljka 26. svibnja 2014. s nastavom kreću gradske osnovne i srednje škole, a dječji vrtići započinju s normalnim radom.”. Vidi:

      http://www.ebrod.net/slavonski-brod/vijest/u_slavonskom_brodu_ukinuto_izvanredno_stanje_obrane_od_poplave-6466.html

    3. Uz sve to još bih spomenuo da tekst koji je prije par dana, točnije 19. svibnja također preuzet sa eBrod portala, posjećen na facebooku GI više od tri tisuće puta! Vidi najavu teksta:

      “Apel Centra 112: Mole se Brođani da dođu zamijeniti dragovoljce koji su cijeli noć na nasipu – javlja portal EBrod. Vidi:

      http://www.ebrod.net/slavonski-brod/vijest/apel_centra______mole_se_bro__ani_da_do__u_zamijeniti_dragovoljce_koji_su_cijeli_no___na_nasipu-6438.html

      1. Peteru prijatelju, kada se radi o izvanrednim stanjima ona mogu biti u glavi, obitelji, poslu, široj društvenoj zajednici ….O tom aspektu izvanrednog stanja nije bila riječ u ovim komentarima. Ovdje se radilo o konkretnom Stanju izvanrednih mjera obrane od poplave. Propisano je nekakvim pravilnicima Hrvatskih voda i za sobom “vuče” nekakve druge procedure nego stanje Izvanrednih mjera ili druga stanja obrane od poplave. Imaš sve na webu Hrvatskih voda.

        Najviši izmjereni vodostaj kod nas u Brodu je bio 938 cm.A Izvanredno stanje nastupa u obrani Save od poplave u Brodu iznad 950 cm. Splavarima je ta tema jasna dok ostalim građanima ne mora biti. Ova tematika je s tehničkog aspekta korektno obrađena na sbplusu (Ne ulazim u Zovkovo prepucavanje sa BPŽ-om ). Ovdje reagiram kao splavar. Jednostavno da se ne šire dezinformacije.

        A možemo mi piskarati o čemu god hoćemo. O nečemu što znamo ili ne znamo. Izvrsno si se sjetio usporediti Savu i Dunav i tu imaš čistu peticu. Međutim, u komentarima si nekritički prenosio tuđa piskaranja i tu si po meni pogriješio i kao komentator i kao čelnik GI. Zbog čega?

        Ako znamo o čemu pišemo tada smo vjerodostojni a ako ne znamo, tada nismo. Isto je i s prenošenjem tuđih piskaranja. Ako su istinita tada možemo i bez komentara. A ako su neistinita, nevjerodostojna i prenesemo li ih bez komentara, tada se s njima slažemo. I tada postajemo nevjerodostojni a i organizacija na čijem smo čelu, ako to objavimo na njezinim stranicama. Bez obzira koliko ta organizacija imala lijepe ciljeve. O tom ti pričam.

        Osim što sam reagirao kao splavar, reagirao sam i kao tvoj prijatelj ,koji te i dalje podržava u tvojim društvenim aktivnostima. Zbog povećanja vjerodostojnosti. I tvoje i GI. Nadam se da ne zamjeraš?

      2. Nije mi jasno, zašto se Jerko toliko trudio, a također i ti 2025god, da dokažite kako je netko ‘zanemario’ ili se zabunio za 10-12 cm i govorio o izvanrednom stanju, a ne o izvanrednim mjerama?!

        1. @SBoperi – jasno sam napisao odakle mi je problematika poznata. Splavar sam.

          Ne znam zašto se Zovak trudio, ali za sebe znam. Generalno me iritiraju gluposti koje se čine ili pišu u javnosti. Pogotovo o meni bitnim stvarima, npr. Savi.

          Očito da “kreativnost” admina županijskog weba tebi se ne čini bitnom a ja ju gledam kao najobičniju glupost ili prozirnu svjesnu manipulaciju.

          Za tebe ne znam da li ti je jasno ali Peter (kao matematičar) sigurno zna da rješenja problema koja ne zadovoljavaju “rubna područja” definicije problema o kojem se govori, nisu uopće rješenja. To “rubno područje” je najosjtljivije i potrebno mu je posvetiti posebnu pažnju. Županijski admin to ne zna ili svjesno previđa. A Peterovo nekritičko prenošenje, linkanje, kojekakvih piskaranja može izazavti ozbiljne posljedice. Nevjeruješ? Da te linkam na recepte za liječenje srca koje pišu pučkoškolci da ih preporučiš nekom od tebi dragih ljudi?

          Zabuna o izvanrednom stanju u Brodu? Da nije to namjerno učinjeno već bi se korigirali. I admin i BPŽ. A ovako slutim politizaciju od strane BPŽ-a.

    • on 22.05.2014 at 23:28

    Hah

  8. Da bih neke stvari razjasnio moram ponoviti ono što sam prije pisao:

    Za ovo alarmantno stanje oko Broda, a šire i katastrofe, krivi su svi čelnici Hrvatske vode: i sadašnji i bivši, svi od Domovinskog rata na ovamo! Općenito za sva stanja u Državi koja imaju vezu sa vodom… Hrvatske vode su institucija koja ogromna sredstva uzima od građana i prima od države. Spominje se godišnje više od dvije milijardi kune…

    Najlakše se izvlačiti na prirodu! Zaista ona sada nije imala milosti… Ali ta priroda i njih i sve nas već nekoliko godina upozorava! A tako i političare: i lokalne i državne… No, oni svi ništa nisu poduzeli! A pitanje, kada će?

    Krivi smo i mi, svi(!) jer to prekriženim rukama gledamo! A sada se svi pitamo, kako su mogli pući novoizgrađeni nasipi? Svima nama je nejasno kako je moguće da su skoro svi odvodni kanali zatrpani? A sva poplavna područja su zapuštena ili otuđena od prirode i čovjeka!

    Gdje smo mi bili dosada? A kako ćemo postupati u buduće? Trebamo što je od prirode vratiti prirodi! Trebamo raditi na zaštiti okoliša i prirode i imati na umu održivi razvoj! Sve ovo drugo će nas dovesti do elementarnih katastrofa neviđenih razmjera!

  9. Puno je jednostavnij baciti koji štapić dinamita razbucati nasip,poplaviti selo sa solidnim brojem stanovnika (tako da ima odjeka u javnosti),pomoć stiže sama sa svih strana.Prljav veš će ostati zatrpan u mulju ili će ga voda naprosto odnijeti,procijenjivaće se,precjenjivaće se i tako dalje,…puno jednostavnije od rada na zaštiti okoliša i prirode te održivom razvoju. 🙁

  10. Nisam ni ja baš siguran, da ćemo na kraju izvući neku pouku. Vidim na HTV-u, da ima puno pametni i stručni ljudi koji bi mogli kvalitetno pripremiti, pa i odraditi zahvate vezano za poboljšanja nasipa, regulacije toka Save…, kao i za obnovu nakon poplava.

    Samo treba njih prvo poslušati, odabrati najbolje rješenje i striktno, kako jedan bivši ministar predlaže, uz veliku (vojničku) disciplinu odraditi te poslove jer to su javni poslovi, poslovi za opći boljitak cijelog društva!

  11. Zar treba stručnjak da mi kaže kako nakon ovog trebamo pisati novu povijest vodostaja višelje nasipe , pojačat nepropusnost tako da ili dodamo nove materijalae ili proširimo nasipe.
    Stari – novi nasipi pa da nisu ovi naši stari krpani u kraiškoj mislite da nebi probili.Daj ljudi razmislite malo prije nego neke tvrdnje iznosite. Tko bi bio kriv da je ovaj stari probio.Na koliko mesta su stari krpani jer bi probili da nisu a svi se uvatili novog koji je probio kao zbog loše gradnje i vađenja pjeska.
    Tko nevidi neće ni vidit nego mu treba krivac .

  12. Neki mozgovi se ubacuju a novinari bez pameti to prenose . Neko pustio savu kod Rajevog sela kako bi spasio Županju. Pa tom treba dat orden za glupost. A takvih gluposti ima u nevjerovatnom broju.

  13. @Zgubidan to je stalna konspiratologija, ljudi uvijek s njom pokažu nerazumijevanje situacije. Kod nas u Kraiškoj su govorili kako će nas žrtvovati za centar, pa se pojavila priča da se žrtvuje Zbjeg kako bi se spasio Brod. To su prazne priče. Isto je bilo u ratu, kad god je neko mjesto palo postojala je teorija o nekoj prodaji i izdaji.

  14. Definitivno sam sklon povjerovati ( a ima tu i činjenica!) da su Bosanku Posavinu prodali. Šušak zajedno s Tuđmanom. Bila je to dogovorna izdaja čemu je Tuđman inače bio sklon. Dati dio za dio! Tuđman i Šušak su bili krojači.

    1. @Jagma ima i mnogo više činjenica koje govore suprotno. Nadmoć koju je imala srpska strana bila je takva da se na ravničarskom terenu nije moglo oduprijeti tolikim oklopnim i mehaniziranim snagama. Ljudi iz Slavonije nisu htjeli ići preko, što je razumljivo jer svako brani svoj dom a uz to i posavski HVO je bio previše slab da se obrani. Priča o Posavini kao i Vukovaru kao prodanim ratištima ne drži vodu kad se s činjenicama uđe puno dublje u cijelu priču.

    2. A da mi raspetljamo prvo ovo s Savom a onda se možemo vratiti i do Anunakija ako teba 😀

    3. Tu se potpuno slažem Zgubidanom. Pa ponavljam iz članka:

      Na sreću nas Brođana, uz veliki napor i odgovornih i institucija zadužena za obranu od poplave, a najviše uz danonoćno bdijenje civilnog stanovništva, Brod je obranjen! Čestitka svima i velika hvala!!!

      1. Apsolutno se slažem

          • on 24.05.2014 at 07:41

          Lijepo je vidjeti da duh omladinskih radnih akcija još uvijek živi u našem narodu. Pravi balkanac obožava svaku šansu za logorsku vatru. Ono što nikada nisam skužio je voli li više logorsku vatru ili naknadne priče o logorskoj vatri. Vjerojatno je to onaj snažni impuls anticivilizacijskog u njemu.

          1. Pomoći nekom da ne ostane bez ićeg nebi nazvao duhom omladinske radne akcije nego biti čovjek i pomoći drugom ako možeš a ujedno tako pomažeš i sebi da budeš bolji i da sam sebe zbog toga više cijeniš. Netko to vidi kao razlog za izrugivanje a netko kao civilizirano ponašanje.

              • on 24.05.2014 at 14:50

              To je sve skupa puno prekomplicirano za tebe.

              1. Tko ćita komentare neka prosudi kome je to previše komplicirano ja neću vratiti istom mjerom.

                  • on 24.05.2014 at 18:29

                  Dolje.

  15. PeterTDj to je smisao svega. Izbjegnuta je katastrofa, a Brođanima čestitke.

    • on 23.05.2014 at 22:42

    Kako se kapitalci samo uhvate na prastaru svima poznatu varalicu, ccc

    1. Koji god komentar vidim sve neke zagonetke čudna neka rasprava 😀

    2. Baš su dobri komentari…

  16. Kako bi bio malo precizniji ovi moji komentari su vezani samo za područje našeg grada izbjegavam pisati o drugim stvarima jer ako raspalim po ovoj vladi i njeim postupcima u ovom slučaju ispas ću desničar ili nacionalista što sam dirnio u tu temu ali sam ipak odlučio sa prestankom suzdržavanja.
    Da globalno je krivo vodstvo države za ova događanja u vodstvo države mislim i vodeče stručnjake za procjenu situacije uz vladine sektore.
    Zašto?
    Prvo i lud i zbunjen i normalan znaju da rijeke iz bosne utjeću u Savu kao i rijeke iz Hrvatske. Ako su poplave vezane uz sve rjeke koje utjeću u Savu logično je da će tu i završit. Kad su počele poplave u bosni istog trenutka su i lud i zbunjen i normalan trebali aktivirat vojsku,policiju, mehanizaciju napravit plan za izmještanje ugroženih ljudi ,stoke materijalnih dobara. Od toga polazi sve ali mi smo dobili da je prvi organizirani punkt vlade napravljen prije 3 dana. Bolje ikad nego nikad. Zato postoji ovo :normalno stanje,pripremno stanje,redovnemjere,izvaredne mjere i izvanredno stanje. Nažalost svih nas vlada nezna niti je upoznata s time niti zna šta treba radit. Od kostajnice do izlaska Save iz Hrvatske su bile izvanredne mjere i skoro svagdje izvanredno stanje mislim na definiciju po rangiranju vodostaja. Eto malo povoda za razmišljanje. Sve je davno napisano, napravljene su kategorije i samo je trebalo po tome i postupat Izvanredno stanje spada pod ovlasti i obavezu vlade koja se probudila tek ako se nevaram 21.05.2014 a do tada se samo vozikali i gledali u Savu. Naravno osim aktiviranja vojske koja je sa tehnikom morala već biti u pripravnosti od izvanrednih mjera a ne izvanrednog stanja a isto je odgovornost vlade da to provede.

    1. Sve više i više se rasplamsa diskusija… Zgubidane, podržavam tvoju analizu!

      1. Neće tu biti neke rasprave argumentima sad se sječam zašto sam i pauzirao tako dugo, sve se svodilo na optuživanja iz nekih privatnih razloga bez ikakvih priloženih dokaza. Ode malo Dinka provjerit on je zagovornik povezanosti HARP a s ovim događanjima argument mu izlaganja profesora Velimira a dokaz tvrdnja da po gašenju HARPA u 3 dana će biti lagani potres na u regionu 😀

  17. Informacija sa facebook-a ‘Građanske inicijative’:

    „Ukinute izvanredne mjere obrane od poplave“ – piše Brodportal i nastavlja:

    „Nakon tjedan dana provođenja izvanrednih mjera obrane od poplava, one su danas (24.05.2014,g.) ukinute.“ Vidi:

    http://www.brodportal.hr/clanak/ukinute-izvanredne-mjere-obrane-od-poplave-5796

    PS. Nadam se da smo s tom objavom na vrijeme informirali Brođane (na ‘fejsu’), a također ispravili sve (uvjetne) pogreške dosadašnjih objava…

  18. Izvanredne stanje kod poplava je evakuacija svih onih koji ne sudjeluju u obrani, stoke i ostalog u područjima gdje je nadmorski vodostaj viši od nadmorske visine područja. Bezpogovorno u što kračem roku .

    • on 24.05.2014 at 18:38

    Zgubidane – stvari su jednostavne. Čovjek može pomoći u čoporu, a može pomoći i sam. Po onome štpo sam vidio i što su ljudi govorili, ovo čoporativno je na razini ORA-i. Voluntaristički. Ono što čovjek sam odradi onako kako treba i nad čime ima kontrolu je nešto sasvim drugo.

    Civilizirano to rade ljudi u organiziranim državama, gdje je sve precizno propisano i određeno (ljudi se nadaju da neće, ali pripremaju kao da hoće biti: poplava, potresa, požara, epidemija itd). Anticivilizacijski su ove refleksne nakupine tzv. dragovoljaca.

    Tebi se ovo sve čini u redu i pristojno, misliš da su svi odradili svoje kako treba i nije ti za zamjeriti. Nisi vidio ni upoznao bolje pa su ti svi naši dosezi zadovoljavajući.

    Neke argumente podastrijeti koje ćeš ti moći shvatiti je jako teško, jer čovjek mora krenuti od početka početaka. Gledaj Paralele, DW, Galileo i ostale znanstveno popularne emisije pa ćeš svašta naučiti o svijetu oko sebe. Mi u kasabi nismo mjerilo ničega.

      • on 24.05.2014 at 20:26

      “Civilizirano to rade ljudi u organiziranim državama, gdje je sve precizno propisano i određeno”
      How yes no.
      Vidjeli smo organizaciju i preciznost u New Orleansu.

    • on 24.05.2014 at 18:57

    Kada osvijestimo da niti u jednom jedinom području ljudske djelatnosti nismo nešto posebno fascinantni, nigdje nismo niti malo iznad prosjeka, čak i u sportu, za koji često tvrdimo da smo iznimno uspješni i talentirani s obzirom na broj stanovnika, tek ćemo tada započeti naš uspon. Hrvata kao građana ili Hrvata kao nacije. Često sebi tepamo da smo nešto što nismo, a kada se dogode nekakvi ovakvi ekstremni slučajevi, tada si umišljamo da smo nešto posebno, nekakve nedostižne veličine. I to ne bi ništa smetalo da tako ne razmišljamo i u područjima koja su bitna, jer donose novac i kvalitetu života.

    Ovo naše glumatanje umišljenih veličina, laganje samima sebi, gledanje kroz deformirane dvoglede ili uvrnuta zrcala, sve nas to podriva. Ne možemo graditi samopouzdanje na lažima, ili možemo, ali onda izgledamo groteskni, kao debela gospođa koja uporno kupuje Chanel haljine.

    Vrijeme je da se otrijeznimo i shvatimo da su nas i notorni Rumunji i Bugari već prestigli te da je jako mali broj onih koji su lošiji od nas. Vrijeme je da otvoreno bez histerije i svađe ukažemo jedni drugima gdje griješimo, što smo napravili dobro, a što loše, da izvučemo neke pouke i napredujemo na osnovu njih. Kako bi to mogli, moramo odmah ukinuti elite jer pravih elita još stvorili nismo. Stvorili smo lažne poduzetnike, lažne znanstvenike, lažne liječnike, lažne novinare, lažne političare, lažne vođe, lažne stručnjake, lažne branitelje, lažne umirovljenike. Oni ne mogu i dalje participirati s tolikim udjelima u zajednički stvorenom bogatstvu, a da i dalje ništa ne doprinose.

    Dok to ne potignemo, serem se na vaše zajedništvo i vašu solidarnost jer počivaju na trulim temeljima, serem na vaše svetinje i vaše toteme, vaše idole. U takvim farsama ne želim i neću sudjelovati, niti ću vas podržavati i aplaudirati vam.

    (Upravo slušam gospođu na TV koja ruši još jedan naš mit – djeca su nam preopterećena. Kaže gospođa da su za preko 20% manje opterećena od djece u drugim europskim zemljama. Dakle, ili su glupa ili lijena – točno ono o čemu sam gore pisao.)

  19. Dražene ti si jako tužna osoba i totalni pesimist moraš se malo razvedrit i gledat pozitivnije na život i događanja. Pokušaj bar ponekad tražiti nešta dobro u nekom događaju biće ti lakše.Čovjek koji sve vidi crno male su šanse da bude sreta s onim šta ima.

      • Lara on 24.05.2014 at 19:22

      Nije DrazenBludisa pesimist, on je realist.

      Izdvajam ovj dio njegovog komentara:

      Kako bi to mogli, moramo odmah ukinuti elite jer pravih elita još stvorili nismo. Stvorili smo lažne poduzetnike, lažne znanstvenike, lažne liječnike, lažne novinare, lažne političare, lažne vođe, lažne stručnjake, lažne branitelje, lažne umirovljenike. Oni ne mogu i dalje participirati s tolikim udjelima u zajednički stvorenom bogatstvu, a da i dalje ništa ne doprinose.

  20. Da ništa nismo stvorili sve je to došlo još iz Titine škole . Vrijeme je da nešta počnemo stvarat a to staro da rastjeramo. Pesimist je jer sam čitao kompletna zadnja dva odgovora ne samo isjećke. Nabraja loše stvari u nedogled kao da ih mi nevidimo ali nevidi nijednu dobru zbog toga je pesimist.
    Precizno i propisano pa ima to i kod nas ali je problem što to većina u vladi nikad nije ni pročitala pa zato nije ni odradila kako je propisano
    Napiše da je meni sve uredu a ne proćita komentar koji sam napisao, precizirao sam koji dio je uredu ali da ponovim :postupci procjene na području grada gdje treba intervenirat, logistika materijala i prijevoza, stručni nadzor , redovno izvještavanje o stanju mjerodavnih , dragovoljan odaziv građana, preventivna evakuacija predviđena za takvo stanje i ………

    “Neke argumente podastrijeti koje ćeš ti moći shvatiti je jako teško,” opet samo neka nabrajanja bez ikakvog argumenta.Šta imam razumit ako ništa nije napisano osim brojalice.
    Neznam zašto bi i trebali biti negdje fascinantni ali nam baš netreba neko tvog tipa koji nas smatra dnom nećeg ili lošima. Namjera je vidljiva iz tog dijela odgovora i komentara.
    Napisao već moraš se malo opustit i tražiti nešta pozitivno kako bi izašao iz ponora samokritičnosti sebe i svoga naroda. Loše je loše a dobro je dobri i tako treba to i komentirat

    • on 25.05.2014 at 13:06

    Jožice dragi, kao što ti lara kaže, nisam pesimist, nego realist, mada će me neki koji vide da s tobom komuniciram i da sam još uvijek ovdje nazvati neporpravljivim optimistom.

    Ne pljujem po ničemu, nego samo navodim činjenice, a činjenica je da ni u čemu ne briljiramo. Na svim smo tablicama što EU što u svijetu na dnu (ili pri vrhu ako se radi o nečemu lošem – korupcija).

    To je istina. Ti bi htio da lažemo i dalje. Na lažima se ništa dobro i dugotrajno ne gradi. Ja bih htio da gradimo na istini. Jednostavan zaključak: ja volim Hrvatsku, a ti i tebi sllični ste protiv nje.

    Na ovo možeš odgovoriti samo tako da navedeš u čemu smo mi to kao kolektivitet dobri, ako ne znaš, bolje šuti i ne truj one koji Hrvatsku vole i žele da ona napreduje. Nema napretka koji se temelji na laži, već samo na istini. Razmeš Zgubidan?

    1. Pesimist sve vidi loše, optimist sve vidi dobro a realist vidi kakvo je. Pošto ti sve vidiš loše nikako nemožeš biti realist. Definicije su jasne i utvrđene.
      Nikako nebi želio da lažeš ćak i ne tvrdim da lažeš nego da vidiš sve loše možda malo selektivno ali svejedno loše. I te tablice isto ovisi koje gledaš ako tražiš samo one gdje smo pri dnu takve ćeš i naći 😀
      Po doniranju organa smo pri samom vrhu, u sport također smo pri vrhu te dvije mi prve pale na pamet iako si sport posebno naveo u nekom od komentara. To ti je to vidiš loše i ono gdje nije.

        • on 25.05.2014 at 18:19

        Ne u donioranju nego u transplataciji i tu smo zadnju godinu strašno pali pa se i dr. Jelić, kao glavni lokalni apologeta, čudi kako je do toga došlo. Neki drugi kažu da su prijašnji rezultati bili frizirani za domaću usporedbu. Sportski uspjesi su lošiji nego u Sloveniji pokazuju studije, kada se boduju plasmani u raznim sportovima i to usporedi s brojem građana.

          • on 25.05.2014 at 18:20

          Naravno, ako pričamo o nečemu mjerljivom, a ne o nečijim dojmovima ili snovima. Je li to sve što si uspio smisliti od naših probitaka?

          • on 25.05.2014 at 18:21

          Od takvog domoljuba biuh očekivao podužu listu uspjeha “nebeskog” naroda. Normalno je kada izrod kao je kaže da je to glup i nesposoban narod, ali od tebe bih zaista očekivao puno više.

          1. Zato što ja tako ne mogu sudit kao ti da je narod ili nebesku ili glup ili nesposoban . Na takav način nema šanse da vršim procjene.
            Ono što zastupam su argumenti pa ako imaš neki link koji bi dokazao ovo rado bih pročitaonaravno neka budu neovisni ” Sportski uspjesi su lošiji nego u Sloveniji pokazuju studije, kada se boduju plasmani u raznim sportovima i to usporedi s brojem građana.”
            Bacio sam ti mamac sport i upecao si se odmah, da Hrvatski sport je u samom vrhu svijetskog sporta po svim statistikama našim neovisnim ili bilo ćijim i zato ne prićaj gluposti oko toga jer možeš samo muljat po tom pitanju.

            I opet pišeš što se tiće doniranja gluposti zašto ulaziš u raspravu ako nisi barem probao naći podatke i statistike bilo ćijih stručnjaka. Baš sam napisao doniranju a ne transplataciji pa ni neznam zašto si spomenu transplataciju.
            Dražene provjeri barem nešta što napišem prije nego komentiraš jer ja znam šta pišem.

          2. To ti je čisti dokaz pesimizma dokazan na ciljano navedena 2 primjera

    • on 25.05.2014 at 21:04

    Evo o čemu ti prduckaš, a da nemaš pojma: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3610255/

    U međuvremenu, rezultati su se pokvarili. Članak govori o onima do 2011. Floskule tipa: i druge zemlje će uvesti hrvatski model, nisu potkrepljene nikakvim konkretnim podacima i spadaju u sferu dobrih želja. Primjeti, ovaj članak su pisali hrvatski stručnjaci – krajnje subjektivno. No, dobro je da smo bar u nečemu pri vrhu. Ne treba tražiti dlaku u jajetu ljudima koji se trude.

    Što se sporta tiće, pogledaj ovo:

    http://www.topendsports.com/events/summer/medal-tally/rankings-population.htm

    A evo pogledaj i ovu: http://en.wikipedia.org/wiki/Education_Index

    U oba slučaja vidi gdje su npr. Slovenci, a gdje smo mi.

    Inače, kada pričamo o podacima, drugoga se postidi u raspravi tako da ti podastreš valjane podatke. Bar ti pričaš da se zalažeš za argumente.

    Inače, ako nisi zapamtio, krenuli smo zbg toga što ti veličaš kolektivitet, a za bilo kakve kolektivitete mene zaboli dupe. To što je kolektivitet dobar ili loš, ne znači da je neki pojedinac takav. Također, skočio si na moju tvrdnju da smo šampioni u anticivilizacijskim okupljanjima. Zašto sam to rekao? Zato jer su to idealni skupovi u kojima ne postoje objektivna mjerila koja bi dovela do nekog krajnjeg valjanog suda. Kada govorimo o mjerilima, tu vas nema ni u kurcu. Nekada su takve akcije zvali partizanija, šuma i sl. Neorganizirani ili slabo organizirani tipovi koji se hrane uz logorsku vatru.

    1. Prvo uzeo si podatke neznam ćega drugo liste su do 10 bar one sporta koliko sam nabrzaka vidio, treće podaci su stari , četvrto podaci su malo klimavi jer neke zemlje su sudjelovale na 20 olimpijada Hrvatska na 4 kad bi tako gledao i ekipne sportove s ukupnim brojem medalja od kada se događaju mi bi bili također jako daleko. Podaci su realni ako sve rangira na isto vremensko razdoblje. Gdje nam odgovara uzmemo po broju stanovnika a gdje ne uzmemo ukupni broj medalja sve ovisi šta želiš da bude cilj. 2012 na olimpijadi po broju medalja budemo 25 ali ako to želiš pretvoriti na broj stanovnika bude negdje oko prva 3 mjesta ako želiš lošiji rezultat nekad uzmeš zimske nekad ljetne pa kombiniraš koje ti više odgovaraju.
      Dražene kod mene ne prolaze takvi trikovi kao argumenti 😀

      Optimista će napisat da smo 2012 bili najbolji na olimpijadi po broju medalja na broj stanovnika , pesimista će napisat da smo u zadnjih 20 olimpijada na 150 mjestu iako bili na samo 4 a realno smo po broju osvojenih medalja na 25 mjestu što je jako dobar rezultat .

      Pa jesi ti ovo preveo kad si stavio link ako nisi hoćeš da ti ja prevedem, daš mi link gdje piše ono što sam ja rekao.Rezultati se pokvarili opet pesimizam pao sa 3 na 4 😀
      Croatia is one of the leading countries in the world according to deceased donation and transplantation rates
      In 2011, Croatia had the highest rates of utilized cadaveric donors, kidney transplantations, and liver transplantations in the world
      Pa de si prevedi ovo što si mi dao link

        • on 25.05.2014 at 22:15

        Bajato. Nemaš ništa novije? Ma da je i prva, jel to sve što si našao o svom kolektivitetu iza čega bi se ti sakrio? Da neki Hrvat ima najduži kurac na svijetu ti bi vjetrojatno bio iznimno ponosan na njega, jer bi negdje u inozemstvu kad te stranci pitaju i čuju da si iz Hrvatske svi sa smiješkom povikali: a to su oni kurati, bez obzira što ti sam možda i nisi baš obdaren.

    • on 25.05.2014 at 21:05

    Zaboravih priupitati, a gdje su tvoji podaci?

    1. Pa ti si mi dao link za doniranje i transplataciju neću dalje ni tražiti tu su ti podaci samo prevedi ovo to piše na tom linku Croatia is one of the leading countries in the world according to deceased donation and transplantation rates
      In 2011, Croatia had the highest rates of utilized cadaveric donors, kidney transplantations, and liver transplantations in the world.
      A šta da ti pričam pa nemože pesimista stvari gledati realno
      Hrvatski sportaši Specijalne olimpijade vratili se sa Zimskih olimpijskih igara s 27 medalja.
      Nemoj više molim te nemam stručno znanje da lijećim pretjerani optimizam kao ni pretjerani pesimizam.

        • on 25.05.2014 at 22:11

        Znači ništa od podataka? Nemoj liječiti ni optimiste ni pesimiste, pokušaj liječiti ….! Nemoj tako brzo odustajati. Proguglaj malo po netu. Možda smo napravili najveću logorsku vatru na svijetu? Sakrij svoje malo ja iza kolektiviteta. Mi Levati.

        1. Jel ti mene zezaš ili šta pa ti si stavio podatke proćitaj šta si stavio.
          Koeficijent na olimpijadi 2012 na broj medalja i stanovnika je 0,715 uvrsti si to u one tvoje tablice usporedi sa top 10 i vidi gdje dolazi 0.715

          Pošto ne želiš prevest ovo što si mi stavio za doniranje budem ti ja preveo
          Croatia is one of the leading countries in the world according to deceased donation and transplantation rates
          prevod Hrvatska je jedna od vodećih zemalja u svijetu prema preminulim donacije i transplantacije stopama
          In 2011, Croatia had the highest rates of utilized cadaveric donors, kidney transplantations, and liver transplantations in the world.
          prevod U 2011, Hrvatska je imala najvišu stopu koriste kadaveričnih donatora, bubrega transplantacije jetre i transplantacija u svijetu.
          to je tvoj link koji si stavio
          Ne razumijem to forsiranje kolektiva što se ekipnih sportova tiće ništa nisam ni stavio jer koliko vidim to ti je poznato pa preskaćeš. Stavio si od ZOI ono što ti paše uz taj pesimizam.

  21. I za kraj koeficijent osvojenih medalja na svim olimpijadama Hrvatske po broju stanovnika je 1.22222222222
    Ljetne OI 17 medalja
    Zimske OI 10 medalja
    Podaci mislim da ukljućuju i 2014 a ako ne onda još bolje
    Ako ti je samo to mjerilo uspješnosti jer vidim da si samo to i stavio

  22. @2025 – neovisno što si splavar, ja se ne slažem s tobom… Jasno je svima nam, da je u Brodu bilo kritično! Također je jasno, ako je riječ samo po mjerenjima, to ukazuje na izvanredne mjere obrane od poplave!

    Ali stanje je u Brodu kako sam rekao bilo kritično, pa 10-12 cm sigurno ne igraju nikakvu ulogu da netko objavi (opće) izvanredno stanje. Pa pretpostavljam, da u kontekstu toga, loše slutiš i da nikako nije bila riječ o „politizaciji od strane BPŽ-a“.

    Drugo, vjerujem da nije bila ni zabuna kada je admin BPŽ-a objavio informaciju o „ukidanju izvanrednog stanju u Brodu“? Ali o tome trebaš pitati spomenutu osobu!

    A treće, ne znam zašto govoriš tako kritično o kolegi PeterTDj-u? Mislim, da nikako ne stoji ono što si izrekao o njegovom „nekritičkom prenošenju, linkanju, kojekakvom piskaranju“ i sl.. To pokazuju i članci na portalu SBperiskop, a tako i njegove objave na facebooku ‘Građanske inicijative’.

    1. Također podržavam pisanje i radnje od PeterTDj a naš je problem što ispod njegovog pisanja odlutamo ko zna gdje . Komentar po po komentar ,odgovor na odgovor i sa poplava,zaštite okoliša i dr završimo na donatorima organa i brojanju medalja 😀

  23. Još o poplavama na facebooku ‘Građanske inicijative’… Svakako pročitajte!

    „Močvare su bolje rješenje od nasipa“ – piše portal H-Alter i nastavlja:

    “Močvare mogu imati značajan utjecaj na ublažavanje poplava”, upozorava svjetski poznati hidrolog dr. Ognjen Bonacci. Vidi:

    http://www.h-alter.org/vijesti/ekologija/mocvare-su-bolje-rjesenje-od-nasipa

    PS. link za facebook ‘Građanske inicijative’: https://www.facebook.com/pages/GRA%C4%90ANSKA-INICIJATIVA-ZA-%C4%8CISTI-ZRAK-Slavonski-Brod/120625028021963

      • Maki on 26.05.2014 at 09:36

      Močvara da, ali svakako po uzoru na političku, društvenu i sportsku močvaru u Lijepoj našo.j

    1. Močvara je močvara! A taka močvarna područja su u Slavoniji: Kopački rit, Lonjsko polje,…

    2. Dobro je to kad je čovjek pametan i zna šta bi trebalo još kad bi tu svu svoju silnu pamet iskoristio do kraja pa rekao i gdje se mogu te močvare napravit.
      Pametnjaković do pametnjakovića napiše u google načini zaštite od poplava nađe neka rješenja i onda krene s preseravanjem kako bi drugi vidili tu pamet.
      Neda mi se tražit karte ali mislim da bi močvara pokrila u ovom slučaju i Đakovo. Ako želimo smanjiti to područje šta treba napravit. Pazi sad ovo nasipe i dobijemo trla baba lan da joj prođe dan.
      Smanjimo obradive površine i opet gradimo nasipe ma idealno rješenje.

  24. Svakako su alternative i pašnjaci o čemu je bila riječ i na facebooku ‘Građanske inicijative’:

    „Protiv poplava trebamo više pašnjaka poput ovog“ – piše portal EBrod i nastavlja:

    „Pašnjak Gajna kod Oprisavaca i Poljanaca potpuno je poplavljen. Pod vodom je svih više od 300 hektara ovog nebranjenog područja uz rijeku Savu, smještenom osamdesetak kilometara uzvodno od Gunje i 20 kilometara nizvodno od Slavonskog Broda…“. Vidi:

    http://www.ebrod.net/slavonski-brod/vijest/protiv_poplava_trebamo_vi__e_pa__njaka_poput_ovog-6455.html

    1. I Zbjeg ,Bebrina,Klakar i još stotine primjera pa tako je i napravljeno. EBrod isto pametan pa zato je nebranjen pašnjak kako bi se baš tu izlile rjeke i nakon tih pašnjaka su planski nasipi. Ma genijalci koji mozak treba biti da to zakljući.

  25. Pa i Poloj vam spada u tu kategoriju i on je predviđen za plavljenje sad što su neki tamo gradili kuće to je njihov problem i rizik nema tamo osiguranja , naknada štete i ostalog .

    1. Da, Poloj je jedan od tih poplavnih područja, ali to područje ne može ni manje količine vode progutati… Jedino može poplaviti brodske Motosusrete i budući kamp uz Savu! Nedostaje jedno veliko poplavno područje nizvodno od Broda i jedno uzvodno…

    2. Zbjeg ,Bebrina, Klakar, a i nekadašnje ‘rižino polje’ ili pravim imenom Jelas polje nisu više poplavna područja. Nikada više i neće, ne mogu biti!

      Pitanje je, da li sadašnji nasip može podnijeti toliki pritisak koliki je bio ovaj. Govori se, da je u članku spomenuti protok Save kod Slavonskog Broda u kritičnim danima iznosio i više od 5000 m3/s!

      Tada je nasip izdržao tu količinu vode, ali uz veliku žrtvu građana u obrani od poplave! Svakako treba nešto žurno uraditi! Treba izvući pouku iz prošlih događaja…

      Slijedeći takav ili veći val mogao bi (još više) ugroziti 100 tisuća stanovnika ove Županije! Priroda ponekad ne prašta!

  26. Upravo tako da je sava bila 100 ili 200 ovaj val koji se dogodio dostigao bi neku standardnu visinu i prošao ali prije toga su također bile kiše i ako se ne varam vodostaj je bio oko 600 i to je uzrok ovakvog stanja. Dogodila su se 2 perioda jakih kiša u kratkim razmacima.

  27. A što je sa višenamjenskim kanalom Dunav-Sava?

  28. @Sboperi – uopće ne tražim da se slažete sa mnom. Moja cetvergodisnja kći je imala pravo na svoje mišljenje i na svoj stav a kako nebi vi. Stvar je samo u argumentima kojima se brani svoje mišljenje. Dali drže vodu ili ne (kad već komentiramo poplave -:)). Vi imate pravo na svoj stav ali vam argumenti ne drže vodu. Nikada nisam napisao da stanje u Brodu nije bilo kritično nego da nije bilo izvanrednog stanja, a onoga čega nije bilo nije moglo biti ni ukinuto (molim da pogledate moj prvi upis – odnosno kritično stanje nije izvanredno stanje). Izvanredno stanje je na našim poplavljenim područjima a takvo stanje ne može ukinuti županijski admin. Tomu ćete se sami osvjedociti prateći stanje na poplavljenim područjima. Kao primjer izvarednog stanja s blažim posljedicama imate područje Županje u promatranom periodu. Istrazite sami razliku u odnosu na Brod.

    Što se tiče moje slutnje o politizaciji ovog stanja mogu vam samo reći da se moje slutnje pojačavaju Županovom brzom objavom – elementarne nepogode. Ali opet naglašavam, vi imate pravo na svoj stav a vrijeme će pokazatit tko je bio u pravu. A priče s adminom me uopće ne zanimaju jer je admin službenik u funkciji realizacije određene politike i koristi sva sredstva da to ostvari. Vi i ja smo mu nebitni. Kaoi i i on meni u ovoj priči.

    Što se tiče Petera poznam ga i podržavam u njegovom radu. U mnogim stvarima se slažemo a u nekima ne. Ako kritički govorim o nekim njegovim potezima ne znači da ga ne podržavam u drugim. Između ostalog sam mu dao peticu za gornji članak. Međutim, ako netko radi sa mnom na međunarodnom događanju, kao što je Peter radio te nedjelje skupa s nama i bio zadužen za goste iz Mađarske a uz sve to nekritički prenese nevjerodostojno pisanje županijskog admina bez ikakvih ograda, tada je najmanje što mogu reći, neodgovoran. Širi nepotrebnu paniku o izvanrednom stanju koje nije bilo(među gostima iz Srbije koji su me kontaktirali).

    I za kraj, ako želite da Vas osobno ubuduće ozbiljno doživljavam i obraćam pažnju na vaše pisanje, nemojte krivo navodite moje riječi. To što ste vi naveli da sam rekao, ja nikada i nigdje nisam napisao (molim pogledati još jednom citirani komentar).

    1. Nema frke! Ja sve to što je gore napisano mogu prihvatiti… Najvažnije mi je da je Brod ostao očuvan! I to najviše zahvaljujući malim ljudima… A opet s druge strane, mi u ovoj priči ipak smo samo sitne ribe! Nemamo razloga da se prepucavamo!

      1. Imamo!!! Jer, što ako se još ove godine ponovi vodostaj jači od prijetnje?

      2. Mislio sam, da nemamo razloga da se međusobno prepucavamo. Ali da se ‘prepucava’ u svrhu pronalaženja rješenja, to svakako… Što više, ne smije se na ovom stati! Ipak je riječ o 100 tisuća ljudi uz Savu samo u našem bližem okruženju…

  29. Termin izvanredno stanje se odnosi na radnje koje se tada preduzimaju i počinju se preduzimat kada do toga dođe po definiciji. U našem slučaju poduzimane su mjere izvanrednog stanja sad ako nije proglašeno to je greška i propust iako je važnije provesti određene mjere od proglasiti izvanredne mjere a ne provesti ih.
    Jednostavno naučili smo da smo sigurni sa ovim nasipom što imamo i opustili smo se. Kod izvanrednih mjera na svim područjima gdje jesu trebale bi biti dežurne osobe neprekidno a to priznat se mora nismo vjerovatno doživili.
    Jagma u pravu si sad se vidilo gdje su kritične točke i mora se poduzeti sve kako bi se to osiguralo što prije i po tom pitanju treba stisnit poglavarstvi i vode. Radovi moraju kreniti ćim to vrijeme dopusti. Eto i mi ovdje koji komentiramo a i urednici SBPeriskopa mogu napravit nešta po tom pitanju.

  30. @Zgubidan – koje su to mjere izvanrednog stanja još poduzimane na području Broda osim djelomične evakuacije s Jelasa?

  31. PROGLAŠAVANJE IZVANREDNOG STANJA NA POPLAVOM UGROŽ
    ENIM PODRUČJIMA
    :

    Proglašava župan na području jedne županije

    Katastrofu i veliku nesreću na području dviju ili više županija može proglasiti Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ravnatelja Državne uprave za
    zaštitu i spašavanje

    Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i Državna uprava za zaštitu i spašavanje pokreću postupak aktiviranja stožera zaštite i spaš
    avanja te operativnih snaga zaštite i spašavanja, a po potrebi i oružanih i redarstvenih snaga RH, radi njihovog uključivanja u provedbu mjera obrane od poplava

    Na poplavom ugroženim područjima na kojima je proglašeno izvanredno stanje i/ili katastrofa i velika nesreća poduzimaju se i druge operativne i
    logističke mjere za smanjenje rizika, zaštitu i spašavanje ugroženog stanovništva i imovi ne te uklanjanje posljedica u skladu s
    planovima zaštite i spašavanja

    1.KRIZNI STOŽER
    neposredno određuje, kontrolira i koordinira sve o perativne i logističke
    mjere prema stanovnicima na ugroženom području
    2.HRVATSKE VODE
    nadležne su za neposrednu provedbu mjera obrane od poplava na hidrotehničkim objektima (nasipi, obaloutvrde, ustave, retencije i
    druge pripadajuće im građevine)
    3.obavještavanja stanovništva uz nasip o mogućnosti p
    relijevanja te izdale preporuku o izvlačenju opreme i uređaja, te preporuku da stanovništvo prenoći na višim etažama,a s obzirom na daljnji nagli porast vodostaja rijeke

    STUPNJEVI OBRANE OD POPLAVA:
    1.
    Pripremno stanje
    – pregled stanja vodotoka i zaštitnih vodnih građe vina, procjena „slabih“
    mjesta u sustavu, uvođenje obveze stalnog nadzora, te kontinuirano praćenje stanja vodostaja
    2.
    Redovita obrana od poplava
    :

    uspostavljaju se stalna dežurstva na dionicama, obrambenim centrima i sustavima veza, te se izdaje nalog za aktiviranje „ljudstva i
    mehanizacije“ – pravna osoba iz članka 116. Stavak 1. Zakona o vodama kojoj je povjerena neposredna provedba preventivne, redovite i izvanredne obrane od poplava po potrebi se izvode interventni radovi na vodotocima i vodnim građevinama

    3.
    Izvanredna obrana od poplava
    :

    Kontinuirani obilazak dionica od 0-24 pregled i kontrola stanja ispravnosti hidrotehničkih objekata (nasipe, obaloutvrde, ustave, retencije i druge pripadajuće im građevine)

    promptna sanacija“kritičnih mjesta“ u sustavu obrane od poplava
    4.
    Izvanredno stanje
    obrane od poplava
    :

    NAJVIŠI STUPANJ MJERA OBRANE OD POPLAVA
    kada neposredno prijeti proboj,
    rušenje ili prelijevanje zaštitnih vodnih građevina

    Poduzimanje svih potrebnih mjera kao i kod izvanred
    ne obrane od poplava
    Evo pa ocjenjujte ko je ko nije šta je šta nije

    1. Tek kad se ovo zna onda se može sudit dali je nešto dobro napravljeno ili nije a ne po tome kome pripada po nekim ustaljenim podjelama

  32. To je bilo onako u grubo a ovdje je u cjelosti samo kažem da Milanović to nikad nije pročitao 😀 a ako i je to je bilo par dana nakon što je već trebao djelovat
    http://www.vvk.hr/prilozi/ZPO/planovi/drzavni_plan_mjera.pdf

    • on 28.05.2014 at 18:57

    Nemam snage čitati ovako dugačjke komentare i rasprave, ali po zadnjem komentaru vidim da je sve totalno promašeno. Posebno ovaj dio: “kažem da Milanović to nikad nije pročitao 😀 a ako i je to je bilo par dana nakon što je već trebao djelovat”.

    Zašto?

    Zato što ovakva rečenica insinuira da Milanović općenito zna što radi, ali eto ovdje je fulao. Sugerira da inače naši političari nešto organiziraju i nečime upravljaju. Čista deluzija. Hajdemo raspravljati o tome kako neznalice ne znaju.

    1. Zato što je on taj koji saziva vanredno zasjedanje vlade u slučaju kad treba proglasit izvanrednoo stanje, šta tu nije jasno. Govorimo o konkretnom slučaju ne globalno.I ništa ne insinuira nego baš kako piše Milanović je odgovoran za taj dio. Ako si se baš toga uvatio.Ono što napišem to je to ništa se ne insinuira.

  33. Vidim da je jučerašnja informacija na ‘fejsu’ GI jako često posjećena:

    „ I nakon velike borbe sa poplavom u Sl. Brodu i u brodskom susjedstvu,

    „Brodsko-posavska županija izostavljena iz Odluke Vlade o pomoći poljoprivrednicima zahvaćenim poplavama“ – javlja Brodportal i nastavlja:

    „O zahtjevima koje je Brodsko-posavska županija, odnosno Stožer zaštite i spašavanja uputio nadležnim institucijama Vlade Republike Hrvatske u svrhu žurnog postupanja po pitanju stanja uzrokovanog poplavama na području Brodsko-posavske županije“. Vidi:

    http://www.brodportal.hr/clanak/brodsko-posavska-zupanija-izostavljena-iz-odluke-vlade-o-pomoci-poljoprivrednicima-zahvacenim-poplavama-5833“

    1. Ne smatram se nešto posebno informiranim, posebno na lokalnom nivou. Da li bi me netko mogao linkati na Odluku o proglašenju IZVANREDNOG STANJA I NEPOSREDNE PRIJETNJE UZROKOVANE PREKOMJERNIM PADALINAMA, za područje cijele Brodsko-posavske županije. Nisam ju mogao pronaći ni na stranicama BPŽ-a. Unaprijed hvala.

  34. @SBoperi – ispričavam ti se zbog svojih slutnji da će se poplave ispolitizirati od strane BPŽ-a. Ovo je ispao samo traljavi pokušaj politizacije naših brodsko-posavskih klovnova – veza Odluka vlade o nesanaciji brodsko-posavskih šteta.

    Čelnici naše Županije su Županijskog prezidenta HDZ-a Čosića i Predsjednika županijske skupštine ugurali kao poduzetnika u krilo Ministra Jakovine (SDP). Obrnuta situacije je bila prije par godina s matom Gavranom (SDP) i Sočkovićevim HDZ-om.

    Vjerujem da će poduzetnik Čosić oderati kožu Županu i njegovim pomoćnicima što su mu izbili ove godine stotine milijuna neke valute iz džepa na račun uređenja nasipa. Kakav fijasko po županiju! Imati takav adut u džepu a ne dobiti ni lipe iz Državnog proračuna za sanaciju mogu samo krajnji nesposobnjakovići. A da bi tragikomedija bilo još veća, ti nesposobnjakovići su sigurni pobjednici idućih parlamentarnih izbora.

    Ljudi, nama se ne piše sigurno dobro u idućih 5-10 godina.

  35. Neznam sad dali sam previše kritičan ali zna li tko gdje su te štete bile a za koje bi trebalo dobiti novce. Proglašeno ili ne izvamredno stanje nemora nužno značiti da su se dogodile štete ili da ćeš nešta dobit samo zato što si ih proglasio. Čemu uzimat novac iz državne blagajne kojeg i onako nema ako nema potrebe.

    • on 29.05.2014 at 13:04

    U Dusparinom podrumu ima jedan tepih ….

    1. Nisam upoznat s time ali vidim da neko je 😀

    2. …..ćilim na kojem Duspara još može letjeti

    3. … ili moliti da ne odleti!

Odgovori